تهدید ترامپ به قطع کمک‌های مالی به هندوراس، گواتمالا و السالوادور

تهدید ترامپ به قطع کمک‌های مالی به هندوراس، گواتمالا و السالوادور
شنبه 8 دی 1397 - 12:19

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است کلیه کمک‌های مالی خارجی به کشورهای هندوراس، السالوادور و گواتمالا را قطع خواهد کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با متهم کردن کشورهای آمریکای مرکزی به اینکه "هیچ کاری برای ایالات متحده انجام نمی دهند و تنها پول ما را می گیرند"، کشورهای هندوراس، گواتمالا و السالوادور را تهدید به قطع کمک های خارجی کرده است.

بر اساس این گزارش ترامپ با انتشار توئیتی نوشت: هندوراس، گواتمالا و السالوادور هیچ کاری برای ایالات متحده انجام نمی دهند و فقط پول ما را می گیرند.

وی افزود: کاروان های جدید شامل مهاجران هندوراسی در حال شکل گیری است و آنها هیچ کاری در این خصوص انجام نمی دهند. ما کمک های مالی به این سه کشور را قطع خواهیم کرد، کشورهایی که سال هاست از آمریکا سود و منفعت می برند.

این نخستین بار نیست که ترامپ تهدید به قطع کمک های مالی خارجی به کشورهای آمریکای مرکزی کرده است که به زعم او هیچ کاری برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به آمریکا انجام نمی دهند. در ماه اکتبر نیز ترامپ تهدید به قطع کمک های مالی به هندوراس کرده بود.

آمریکا در سال 2017 میلادی 180 میلیون دلار کمک مالی به هندوراس، 257 میلیون دلار به گواتمالا و 118 میلیون دلار به السالوادور اختصاص داده است.

مقابله با مهاجرت غیرقانونی یکی از مهمترین اولویت های برنامه های ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بوده است.

ادامه اختلافات ترامپ با کنگره بر سر بودجه پنج میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی مکزیک موجب تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت آمریکا شده است.

سیاست های مهاجرتی ترامپ با انتقادات گسترده داخلی و بین المللی روبرو شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها