کره شمالی، آمریکا را به دخالت در امور داخلی کشورش متهم کرد

کره شمالی، آمریکا را به دخالت در امور داخلی کشورش متهم کرد
شنبه 8 دی 1397 - 14:53

شبکه رادیویی کی بی اس گزارش داد؛ پیونگ یانگ به دلیل اعمال فشارهای غیر منطقی آمریکا بر کره شمالی به بهانه نقض حقوق بشر، به شدت از آمریکا انتقاد دارد و واشنگتن را متهم به مداخله در امور داخلی پیونگ یانگ کرده است.

العالم ـ آسیا

در مقاله ای که روز شنبه 29 دسامبر مصادف با 8 دی ماه جاری از سوی این رسانه دولتی در کره شمالی منتشر شد ، پیونگ یانگ خواستار احترام متقابل میان واشنگتن با خود شده و اعلام کرده است که نگرانی های غیر ضروری آمریکا و مداخله های بی دلیل در امور داخلی کره شمالی طی سال 2018 میلادی بیش از حد بوده است.
در ادامه این مقاله آمده است ، ایالات متحده به وضوح در امور داخلی کره شمالی دخالت می کند و با استفاده از فشار جامعه جهانی در صدد تضعیف و براندازی حکومت کره شمالی است.
در این مقاله برای مصداق به دعوت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از پناهنده کره شمالی برای سخنرانی در کنگره ایالات متحده در اوایل سال 2018 و همچنین به سفر مایک پنس معاون ریاست جمهوری آمریکا به کره شمالی و صحبت درباره نقض حقوق بشر در کره شمالی در که در ماه فوریه مصادف با بهمن ماه سال گذشته انجام شد، اشاره کرده است.
به گزارش ایرنا، همچنین به اعلامیه وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا که در ماه مه سال 2018 میلادی مصادف با اردیبهشت ماه سال جاری در رابطه با «هفته آزادی کره شمالی» منتشر شد نیز اشاره شده و آورده است «تکبر و بی احترامی بیش از حد» به شریک مذاکراتی خود یعنی کره شمالی کرده و این حرکت روشی ناخوشایند در جنگ علیه کره شمالی با هدف فروپاشی نظام سوسیالیستی پیونگ یانگ است.
در آن بیانیه آمریکا علیه کره شمالی آمده است : ما نباید میلیون ها شهروند کره شمالی، که تحت سلطه سرکوبگرانه دولت این کشور هستند را فراموش کنیم؛ بیش از 60 سال است که مردم کره شمالی تقریبا از هر جنبه ای با نقض حقوق بشر مواجه هستند. بیش از 100 هزار نفر در اردوگاه و زندان های سیاسی این کشور به سر می برند و کسانی که قصد خروج از این محیط عذاب آور را داشته باشند اغلب شکنجه یا کشته می شوند. ما به شدت از این موضوع نگران هستیم و قصد داریم تلاش هایمان را برای افزایش جریان اطلاعات مستقل در خارج و داخل این کشور ادامه دهیم.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد چندی پیش طی بیانیه ای در مورد کره شمالی به اقداماتی مانند شکنجه، تجاوز، اعدام در ملأ عام و استفاده از مجازات اعدام به دلایل سیاسی و مذهبی اشاره شد که می تواند هر یک در زمره موارد جنایات علیه بشریت گنجانده شود و این چهاردهمین سال متوالی است که سازمان ملل متحد چنین قطعنامه ای را علیه کره شمالی تصویب می کند.

پربیننده ترین خبرها