هجوم پناهجویان به انگلیس ازطریق کانال مانش

هجوم پناهجویان به انگلیس ازطریق کانال مانش
يکشنبه 9 دی 1397 - 09:53

در آستانه خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا شمار پناهجویان و مهاجران بازداشت‌شده در آب‌های کانال مانش -- میان فرانسه و انگلیس -- افزایش یافته است.

العالم ـ اروپا

به گزارش رویترز، به گفته وزیر کشور انگلیس، موضوع پناهندگان به معضلی جدی بدل شده‌است.

در چند روز گذشته شمار پناهجویان و مهاجران بازداشت‌شده در آب‌های کانال مانش -- میان فرانسه و انگلیس -- افزایش یافته است. انگلیس هشدار داده است که رخدادهای هفته‌های اخیر به یک «معضل جدی» تبدیل شده‌است.

تحلیلگران بر این باورند که با نزدیک شدن به مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سخت‌تر شدن قوانین مهاجرتی در انگلیس، پناهجویان تلاش می‌کنند تا خود را به خاک این کشور برسانند.

مقام‌های انگلیسی و فرانسوی حدود ۴۰ مهاجر و پناهجو را در روز کریسمس، چهارم دی‌ماه، در حالی‌که در آب‌های بین دو کشور در کانال مانش سرگردان بودند، نجات دادند.
روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۲ نفر دیگر در آب‌های کانال مانش پیدا شدند و روز جمعه مقام‌های انگلیسی اعلام کردند ۱۲ پناهجو و مهاجر دیگر را از آب گرفته‌اند.
رخدادهای اخیر سبب شده است تا وزیر کشور انگلیس تعطیلات خود را نیمه‌کاره رها کند تا برای بررسی مسائل به دفتر کار خود بازگردد. ساجد جاوید -- وزیر کشور انگلیس -- گفته است وقایع اخیر به «یک معضل جدی» تبدیل شده‌اند.
کارولاین نوکس -- وزیر مهاجرت انگلیس -- روز شنبه (هشتم دی‌ماه) برای بررسی این رخدادها به بندر دوور، در جنوب شرقی انگلستان در ساحل کانال مانش رفت و انتقادها در مورد «کم‌کاری» دولت انگلیس برای مقابله با موج تازه پناهجویان را رد کرد.
وی گفت «عملیات اطلاعاتی گسترده‌ای در حال انجام است» تا پناهجویان و مهاجران در فرانسه، جایی که با قایق‌های کوچک به آب می‌زنند تا خود را به انگلیس برسانند، بازداشت شوند.
اما وزیر مهاجرت انگلیس تاکید کرده است که «زندگی انسان‌ها در خطر است و آن‌ها هرجا که لازم است نجات داده می‌شوند».
بسیاری از پناهجویان و مهاجرانی که خود را به کاله در فرانسه رسانده‌اند، در میان کسانی هستند که تلاش می‌کنند با قایق از کانال مانش بگذرند. نظارت و مراقبت نیروهای پلیس و مرزبان‌های دو کشور در جاده‌ها، از جمله در تونل مانش، افزایش یافته و پنهان شدن در خودروها و کامیون‌ها را دشوارتر کرده‌است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها