پس از خروج آمریکا از سوریه چه سرنوشتی در انتظار کردهاست؟

پس از خروج آمریکا از سوریه چه سرنوشتی در انتظار کردهاست؟
يکشنبه 9 دی 1397 - 17:54

برخی منابع رسمی بر عدم تاثیر گذاری عقب نشینی آمریکا بر تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه تاکید کردند، عقب نشینی آمریکا بدون شک بر کردها به ویژه گروه هایی که بیش از حد به امریکا اعتماد کرده بودند، تاثیر گذار خواهد بود.

العالم سوریه

"عبدالله منینی" رئیس دفتر سیاسی حزب قومی اجتماعی سوریه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: مخالفان داخلی که به اصول ملی از جمله پایان مداخله همه جانبه خارجی ها از جمله آمریکا پایبند بودند، باید این عقب نشینی را گام بسیار مهمی در راه آزادسازی سرزمین سوریه و در راستای اخراج هر متجاوز یا حضور غیرقانونی و بدون موافقت مردم و دولت سوریه بدانند.

برخی منابع مخالفان داخلی در گفت وگو با العالم اعلام داشتند از تلاش برای میانجی گری با کردها دست بر نمی دارند، میانجی که گاهی مورد پذیرش قرار گرفته و گاهی با خشونت طرد می شود که همین نکته به خوبی ثابت نبودن مزاج کردها را نشان می دهد که سرمنشا آن نیز وعده دادن های امریکا در شمال سوریه است.

"سلیم الخراط " رئیس حزب همبستگی (از احزاب مخالف دولت سوریه) گفت: تلاش هایی عقلانی و منطقی برای برنامه ریزی و تنظیم قانون اساسی در داخل سوریه و نه خارج درحال انجام است .ما اجازه نخواهیم داد خارجی ها دخالت کنند ما اصلاحاتی در نظر داریم که از راه کمیته قانون اساسی منتخب خود انجام خواهیم داد.

آمریکا بارها برای بی ثمر گذاشتن تلاش ها برای یافتن راهکارهای سیاسی در سوریه و پیش بردن فرایند صلح از طریق حمایت پیکارجویان عشایر و گاهی با حمایت از کردها و بارها نیز از طریق تلاش برای تجزیه سوریه از داخل اقدام کرده تا نهایتا وانمود کند خروجش از سوریه برای نجات خود از باتلاق نبوده است.

پربیننده ترین خبرها