اعتراض اسرائیل به پایمال شدن پرچمش در اردن

اعتراض اسرائیل به پایمال شدن پرچمش در اردن
دوشنبه 10 دی 1397 - 14:07

پس از اینکه "جمانه غنیمات" سخنگوی دولت اردن هنگام ورود به ساختمان اتحادیه کارگری اردن پرچم رژیم صهیونیستی را پایمال کرد ، این رژیم به دولت امان اعتراض کرد.

العالم - اردن

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت : سخنگوی دولت اردن هنگامی که می خواست وارد ساختمان اتحادیه کارگری در شهر امان – پایتخت – شود، از روی پرچم اسرائیل رد شد.

این روزنامه نوشت : وزارت امور خارجه اسرائیل اعتراض شدید اللحن خود را به دولت اردن به علت پایمال کردن پرچم اسرائیل ابلاغ کرده است و "غسان المجالی" سفیر اردن در اسرائیل نیز برای ابلاغ اعتراض احضار شد.

"شمعون آران" یکی از مسئولان سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل در شبکه توئیتر تصویری را منتشر کرد که نشان می دهد سخنگوی دولت اردن از روی پرچم اسرائیل رد می شود.

آران افزود : تصویر پرچم اسرائیل روی کف ساختمان اتحادیه کارگری اردن در شهر امان رسم شده بود که جمانه غنیمات روز پنجشنبه از روی آن رد شد و با این کار بحران جدیدی بین اسرائیل و اردن ایجاد کرد.

عمر الرزاز نخست وزیر اردن نیز وارد ساختمان اتحادیه کارگری شد ولی از درب اصلی وارد نشد بلکه از درب کناری وارد این ساختمان شد تا پرچم اسرائیل را پایمال نکند که رسانه های اردنی به این اقدام نخست وزیر کشور خود شدیداً اعتراض کردند.

نمایندگان پارلمان از سخنگوی دولت سپاسگذاری کردند و برای تمجید از وی عباراتی را همچون "من هم به جای جمانه غنیمات بود، همین کار را می کردم، غنیمات الگوی هر اردنی و عرب شرافتمندی است" به کار بردند.

کاربران شبکه های فیسبوک و توئیتر نیز از اقدام سخنگوی دولت تقدیر و تشکر کردند.

اتحادیه کارگری اردن تصویر پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر چندین رد پا را روی کف ساختمان خود رسم کرده است تا اعتراض خود به عادی سازی روابط با این رژیم را نشان بدهد.

پربیننده ترین خبرها