چین سامانه اس 400 روسیه را آزمایش کرد

چین سامانه اس 400 روسیه را آزمایش کرد
چهارشنبه 12 دی 1397 - 07:59

چین برای نخستین بار از سامانه موشکی پیشرفته 'اس 400 ' که از روسیه خریداری کرده برای هدف قرار دادن و نابود کردن برخی از اهداف به صورت آزمایشی بهره برداری کرد.

العالم - آسیا

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز چهارشنبه گزارش کرد در جریان این آزمایش، واحد موشکی ارتش آزادیبخش خلق چین یک هدف بالستیک شبیه سازی شده را در فاصله 250 کیلومتری ردیابی و با پرتاب موشک با سرعت 3 کیلومتر در هر ثانیه آن را منهدم کرد.

این تازه ترین اقدام ارتش چین در راستای خرید این سامانه دفاعی موشکی پیشرفته و در جهت تقویت روابط و همکاری های نظامی با روسیه است.

چین این سامانه دفاعی موشکی پیشرفته را در چارچوب یک قرارداد 3 میلیارد دلاری از مسکو خریداری کرد.

دو طرف قرارداد مذکور را در راستای گسترش همکاری های نظامی در سال 2015 میلادی امضا کردند اما این نخستین بار است که چین سامانه موشکی اس 400 را آزمایش کرده است.

چین بیش از یک دهه بود که سامانه دفاعی پیشرفته اس 300 را در اختیار داشت و پس از آن اولین کشوری بود که توانست نسل جدید سامانه اس 400 را نیز در اختیار بگیرد.

'لی جیه' کارشناس مسایل نظامی می گوید هر دو کشور چین و روسیه با فشارها و چالش های نظامی از سوی آمریکا مواجه هستند و این موضوع باعث تقویت همکاری های نظامی آنها شده است.

وی افزود روسیه هرگز تسلیم فشارهای آمریکا نشده است و به رغم مخالفت ها در زمینه سامانه های موشکی و کشتی سازی و در بسیاری بخش های دیگر با ارتش چین همکاری کرده است.

گزارش حاکی است چین از دو دهه قبل توانسته است با چنین سامانه های موشکی پیشرفته ای آشنا شود و برای همین خوب می داند چطور باید از اس 400 استفاده کند.

هند نیز به عنوان یکی از قدرت های نظامی منطقه، اکتبر سال قبل در جریان سفر 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه به آن کشور با خرید 5 سامانه اس 400 به ارزش 5 میلیارد دلار از مسکو موافقت کرد.

اس 400 یک سامانه دفاعی با فناوری برش هوایی است که می تواند موشک های بالستیک، جت ها و پهپادهای دشمن را در فاصله ای در حدود 600 کیلومتر و در ارتفاع بین 10 متر تا 27 کیلومتر و با سرعت 4 هزار و 800 متر در ثانیه هدف قرار دهد و با 72 موشک زمین به هوا قادر به منهدم کردن 36 هدف به طور همزمان است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها