صهیونیستها دیوار حائل دریایی در شمال غزه احداث کردند

صهیونیستها دیوار حائل دریایی در شمال غزه احداث کردند
چهارشنبه 12 دی 1397 - 11:43

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که ارتش این رژیم ساخت 'دیوار حائل دریایی' در مرزهای شمالی غزه را به پایان رساند.

العالم - آسیا

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه فرامنطقه ای 'الشرق الاوسط'، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از پایان عملیات ساخت دیوار مرزی دریایی با غزه توسط ارتش این رژیم خبر داد. ساخت دیوار حائل دریایی در شمال نوار غزه از 7 ماه پیش آغاز شده بود.

این منبع صهیونیستی نیز گزارش داد که این دیوار دارای سامانه های هشدار دهنده پیشرفته است که برای جلوگیری از نفوذ از مرزهای دریایی نوار غزه با سرزمینهای اشغالی طراحی شده است.

بر اساس اعلام این رسانه صهیونیستی، این دیوار بر روی صخره های بزرگ دریایی در مرزهای شمالی غزه بنا شده و با برخورداری از سامانه های هشدار پیشرفته از هرگونه عملیات نفوذ به مرزهای دریایی سرزمین های اشغالی جلوگیری می کند.

بخشی از این دیوار شامل ابزارهایی در زیر زمین و زیر سطح آبهای غزه به عمق ده‌ها متر و دارای حس‌گرهایی است که از طریق آنها می‌توان عملیات حفر تونل یا تحرکات غواصان را شناسایی کرد. بخش دریایی این دیوار دارای امواج رادیویی هوشمند برای هشدار سریع است.

پیش از این هم رژیم صهونیستی دیوار مشابهی با مصر،‌ سوریه، لبنان و یک دیوار بزرگ در کرانه باختری ساخته، اما هیچکدام به اندازه دیوار غزه بزرگ، مهم و دارای فناوری نوین نبودند.

پربیننده ترین خبرها