عملیات ارتش سوریه در شمال استان «حماه»

عملیات ارتش سوریه در شمال استان «حماه»
چهارشنبه 12 دی 1397 - 19:28

نیروهای ارتش سوریه با حمله به مواضع تروریست‌های «جبهه النصره» در شمال استان «حماه»، مراکز نفوذ آن‌ها را هدف قرار دادند.

العالم - سوریه

ارتش سوریه مواضع تروریست‌های جبهة النصره در روستاها و شهرک‌های شمال استان «حماه» را با توپخانه هدف قرار داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) حملات ارتش سوریه موجب شد تا تروریست‌ها مناطق نفوذ خود برای حمله به مراکز نظامی را از دست بدهند. شدت گلوله باران تروریست‌ها در اطراف شهرک «البویضه» بیش از دیگر مناطق بود.

سانا همچنین گزارش داد که در اثر گلوله باران تروریست‌ها، خسارات جانی و مالی زیادی به آن‌ها وارد شده است. در روزهای گذشته تروریست‌های جبهه النصره با حمله به روستاهای «تل الصخر»، «الجنابره» و «الجاریه» که در ذیل مناطق «کاهش درگیری» قرار دارند، توافق سوچی مبنی بر ایجاد مناطق کاهش درگیری را نقض کرده بودند.

نیروهای ارتش همچنین در اطراف شهرک «جرجناز» در حومه جنوب شرقی ادلب، مراکز تروریست‌ها را که توافق مناطق «کاهش درگیری» را نقض کرده بودند را هدف قرار دادند.

طبق توافق صورت گرفته در «سوچی» در 25 شهریور ماه، طرف‌های درگیر در سوریه باید یک منطقه «کاهش تنش» به وسعت 15 کیلومتر مربع (در برخی منابع 20 کیلومتر مربع) را در شمال سوریه رعایت کنند. سه کشور روسیه، ایران و ترکیه ناظران این توافق هستند و هر کدام دیده‌بان‌هایی برای این منظور ایجاد کرده‌اند. جبهه النصره از جمله گروهک‌هایی است که هیچ زمانی علنا پذیرش این توافق را اعلام نکرده است هرچند گفته می‌شود، رهبران این گروهک مجبور به تبعیت از ترکیه در پذیرش توافق شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها