سودان: فراخوان مخالفان برای تشکیل دولت انتقالی، «نابودی گفت‌وگوی ملی» است

سودان: فراخوان مخالفان برای تشکیل دولت انتقالی، «نابودی گفت‌وگوی ملی» است
چهارشنبه 12 دی 1397 - 19:34

«عبدالرحمن الخضر» رئیس بخش سیاسی حزب کنگره ملی سودان گفت که «آنچه احزاب سیاسی دیروز درباره تشکیل دولت انتقالی توافق کردند، نابودی طرح گفت‌وگوی ملی است.»

العالم - افریقا

«عبدالرحمن الخضر» رئیس بخش سیاسی حزب کنگره ملی سودان روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که «برگزاری انتخابات سال ۲۰۲۰ سودان که وزن حقیقی احزاب بازیگر در عرصه سیاسی را نشان می‌دهد، در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.»

وی افزود: بر اساس مکانیزم طرح گفت‌وگوی ملی، کمیته عالی هماهنگی باید نشستی را برای گفت‌وگو بین احزاب سیاسی مختلف برگزار کند.

به گزارش اسپوتنیک، بیست و دو حزب سودانی که اغلب آنها بر مشارکت در دولت تاکید دارند، اخیرا توافقی را امضا و آن را تحویل عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان داده و در آن خواستار انحلال دولت و پارلمان این کشور شدند.

احزاب سیاسی با صدور بیانیه‌ای خواستار تشکیل شورای انتقالی و دولت انتقالی فراگیر شدند.در این بیانیه آمده است که تنها راه جلوگیری از فروپاشی سیاسی و اقتصادی، اتخاذ تصمیمات استثنایی از طرف تشکیل شورای انتقالی و تشکیل دولت انتقالی به دور از حزب‌گرایی و سهم خواهی است.

احزاب سودانی در بیانیه خود، انحلال پارلمان ملی، فرمانداری‌ها و مجالس قانون‌گذاری ایالتی در سراسر این کشور را پیشنهاد داده و می خواهند به اتفاق آرا نخست‌وزیر جدیدی انتخاب کنند تا از طریق مذاکره با شورای انتفالی و سایر قدرت‌های سیاسی کابینه دولت را تشکیل دهد.

حزب «جبهه ملی برای تغییر»، حزب «امت»، حزب «جنبش اصلاح اکنون» و حزب «اخوان المسلمین سودان» از جمله این بیست و دو حزب سودانی بودند.

تجمعات اعتراضی به اوضاع اقتصادی در سودان از 19 دسامبر جاری تا کنون در 13 استان از 18 استان این کشور ادامه دارد.

بنا به اعلام مقامات سودان، بر اثر درگیری معترضان با پلیس 19 نفر از جمله 2 مامور کشته و 406 نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گفته مخالفان در این تظاهرات 22 نفر کشته شده‌اند، این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل اخیر اعلام کرده است که در تظاهرات سودان 37 نفر جان باخته‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها