عقب‌نشینی تروریست‌های مورد حمایت ترکیه از اطراف منبج

عقب‌نشینی تروریست‌های مورد حمایت ترکیه از اطراف منبج
پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 00:25

تروریست هایی که قرار بود در حمله به شهر منبج سوریه با ترکیه همراهی کنند، از اطراف این شهر عقب نشینی کردند.

العالم - سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد ترکیه به حالت آماده باش در اطراف شهر منبج را پایان داد.
این نهاد وابسته به مخالفان سوری افزود: گروه های مسلح که از مناطق اشغال شده در عملیات سپر فرات در شمال و شمال شرق حلب و گروه هایی که از مناطق اشغال شده در عملیات 'شاخه زیتون' در شمال غرب حلب برای مشارکت در عملیات جدید ارتش سوریه برای اشغال شهر منبج در اطراف این شهر مستقر شده بودند، منطقه را ترک کردند.
این نیروها در مدارسی که به پادگان های گروه موسوم به 'ارتش ملی' مورد حمایت ترکیه تبدیل شده است ، بازگشتند.
دیدبان حقوق بشر سوریه اضافه کرد: وضعیت خطوط تماس میان ارتش ترکیه و تروریست های مورد حمایت آن با نیروهای دمکراتیک سوریه به وضع پیش از آماده باش ارتش ترکیه برای اشغال منبج بازگشته است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه 21 آذرماه اعلام کرد: عملیات نظامی شرق فرات در سوریه با هدف پاکسازی نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به زودی آغاز می شود.
نخستین برنامه اعلام شده ارتش ترکیه و تروریست های هم پیمان آن در عملیات جدید، اشغال شهر منبج به بهانه حضور نیروهای دمکراتیک(قسد) است.
تارنمای وزارت دفاع سوریه نیز شامگاه چهارشنبه اعلام کرد، 400 تن از نیروهای دمکراتیک کرد سوریه به عنوان هم پیمان آمریکا از شهر منبج در شمال شرق حلب و مرز ترکیه به سواحل شرقی رود فرات عقب نشینی کردند.
وزارت دفاع سوریه در بیانیه ای افزود، در راستای اجرای توافق برای بازگشت روال طبیعی زندگی به مناطق شمالی سوریه، از اول ژانویه 2019 میلادی، کاروانی از یگان های رزمنده کرد شامل 30 خودرو، از منطقه منبج به سمت ساحل شرقی فرات عقب نشینی کردند.
این وزارتخانه اضافه کرد: براساس اطلاعات دریافتی، این نیروها منبج را از طریق منطقه 'کارا کوزاک' واقع در 25 کیلومتری شمال شرق این منطقه ترک کرده اند.
ارتش ترکیه در دو سال گذشته با 2 عملیات موسوم به سپر فرات و شاخه زیتون، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه و شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را اشغال کرده است.
دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.

پربیننده ترین خبرها