درگیری خونین بین گروه های مسلح در حلب و ادلب

پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 20:23

درگیری گروه های مسلح با همدیگر در شمال غرب سوریه دهها کشته و دهها زخمی در میان نیروهای آنها برجای گذاشت. دامنۀ این درگیری ها از مناطق حومۀ حلب به استان ادلب کشیده شد. درگیری ها از روز سه شنبه این هفته (یکم ژانویه) آغاز شده است و گروه های دیگری نیز به این درگیری ها پیوسته اند.

العالم - سوریه

درگیری ها ابتدا در استان حلب آغاز شد ولی با مداخلۀ گروه های مسلح دیگر، دامنۀ درگیری ها افزایش یافت و به حومۀ شمالی و جنوب شرقی ادلب کشیده شد.

درگیری ها ابتدا بین گروه تروریستی جبهه النصره و گروه تروریستی نورالدین الزنکی آغاز شد. گروه نورالدین الزنکی یکی از زیرشاخه های مهم ائتلاف موسوم به "جبهه آزادیبخش ملی" است. این ائتلاف از حمایت و پشتیبانی ترکیه برخوردار است.

طبق اعلام مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه؛ این درگیری ها در دو روز گذشته 50 کشته برجای گذاشته است که در میان کشته ها چند غیرنظامی وجود دارند.

این مرکز افزود : درگیری ها در چند منطقه همچنان ادامه دارد و گروه تروریستی پیشروی می کند و 7 روستا و منطقه را به تصرف خود درآورده است.

ولی گروه نورالدین الزنکی خبر سیطرۀ جبهه النصره بر مواضع گروه اول را تکذیب می کند و مدعی است که درگیری ها همچنان ادامه دارد.

سایت خبری "اباء" وابسته به جبهه النصره نیز اعلام می کند که نیروهای این گروه تروریستی دهها عضو گروه نورالدین الزنکی را اسیر کرده اند.

علت آغاز درگیری ها این بود که جبهه النصره رقیب خود نورالدین زنکی را به کشتن تعدادی از نیروهایش متهم کرده بود لذا جبهه النصره برای انتقام گرفتن به مواضع نورالدین زنکی در مناطق غربی استان حلب همجوار با استان ادلب حمله کرد.

جبهه النصره در دو سال گذشته طی درگیری با گروه های رقیب خود مناطق وسیعی را به تصرف خود درآورده است.

جبهه النصره می کوشد که منطقه "داره عزه" را به تصرف خود در بیاورد منطقه ای در غرب شهر حلب که به علت وسعت زیاد و قرار گرفتن بر روی کوه "الشیخ برکات" که مرتفع ترین کوه در شمال سوریه است، از اهمیت استراتژیک بسزایی برخوردار است. جبهه النصره همچنین چشم به شهر معره النعمان در حومۀ جنوب شرقی استان ادلب دوخته است و تلاش می کند که جادۀ بین المللی را کاملاً به تصرف خود دربیاورد.

پربیننده ترین خبرها