ارتش میانمار: جنگ علیه مسلمانان روهینگیا آغاز می‌شود

ارتش میانمار: جنگ علیه مسلمانان روهینگیا آغاز می‌شود
جمعه 14 دی 1397 - 11:59

درحالیکه آتش بس ارتش میانمار علیه اقلیت های قومی این کشور از نخستین روز سال جدید میلادی شروع شده اما راخین در این آتش بس جایی ندارد و سرکوب و کشتار مسلمانان روهینگیا در این ایالت همچنان ادامه دارد.

العالم - آسیا

ارتش میانمار که از سوی سازمان ملل عامل نسل کشی اقلیت مسلمان روهینگیا شناخته شده، پیشتر اعلام کرد، آتش بس چهار ماهه را در جنگ علیه اقلیت های قومی که آنها را شورشی می داند، از اول سال 2019 در شمال این کشور به اجرا می گذارد.

ارتش میانمار در روزهای پایانی سال جاری در بیانیه ای اعلام کرد: عملیات نظامی در مناطق شمال و شرق کشور علیه اقلیت های شورشی از ابتدای سال آینده تا 30 آوریل 2019 ( اردیبهشت 98) متوقف می شود.

این اقدام ارتش میانمار در پی فشارهای گسترده بین المللی علیه دولت این کشور برای متوقف کردن عملیات نظامی علیه اقلیت ها در ایالت های 'شان و کاچین ' انجام شد.

ارتش میانمار نه تنها جنگ خونینی را علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین در غرب میانمار از سال 2012 آغاز کرده، بلکه در شمال و شمال شرق این کشور با اقلیت های قومی دیگر نیز در حال جنگ است.

اقلیت های قومی که توسط نظامیان میانمار بطور گسترده و سیستماتیک سرکوب می شوند، خواستار حقوق اجتماعی و سیاسی بیشتر هستند.

جنگ و سروکوب ارتش و بوداییان افراطی میانمار علیه مسلمان روهینگیا در شهریور سال گذشته سبب قتل عام هزاران نفر و آوارگی دستکم 750 هزار نفر به بنگلادش شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها