گروه تروریستی الزنکی منحل شد

گروه تروریستی الزنکی منحل شد
شنبه 15 دی 1397 - 03:22

گروه تروریستی «نورالدین الزنکی»، بارزترین گروهک مسلح فعال در غرب استان حلب سوریه در پی شکست های اخیر از تروریست های «تحریر الشام» (النصره سابق)، انحلال خود را اعلام کرد.

العالم - سوریه

به گزارش روسیا الیوم، تروریست های الزنکی و تحریر الشام از چند روز پیش در غرب حلب به جان یکدیگر افتادند و گزارش ها از درگیری شدید میان آنها حکایت داشت.
سرکردگان گروهک تروریستی الزنکی وابسته به «جبهه ملی آزادیبخش» و مورد حمایت ترکیه، در پی این شکست به ترکیه، عفرین و مناطق تحت کنترل نیروهای موسوم به عملیات «سپر فرات» در شمال شرق سوریه گریختند.
مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه (مقیم لندن) گفت که تحریر الشام روز جمعه مناطق تحت کنترل گروه الزنکی در حومه غربی حلب را پس از چهار روز درگیری که به کشته شدن بیش از یکصد تن از عناصر دو طرف انجامید، تصرف کرد.
این مرکز همچنین اعلام کرد که درگیری ها به موجودیت جنبش الزنکی پایان داد.
مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع مختلف اظهار داشت که در حال حاضر گفت وگو با الزنکی درباره ساز و کار عقب نشینی به سمت منطقه عفرین جریان دارد.
تحریر الشام امروز در بیانیه ای به عناصر مسلح جنبش نورالدین الزنکی که در حمله اخیر علیه این گروهک شرکت نداشته اند، وعده پرداخت پاداش پنج هزار دلاری داد.
سوریه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها