ابراز تمایل برزیل برای میزبانی از پایگاه نظامی آمریکا

ابراز تمایل برزیل برای میزبانی از پایگاه نظامی آمریکا
شنبه 15 دی 1397 - 11:28

رئیس جمهوری برزیل از تمایل خود برای اجازه ساخت یک پایگاه نظامی آمریکایی در کشورش خبر داد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، 'ژایر بولسونارو' روز گذشته (جمعه) در پاسخ به سووال شبکه 'اس بی تی' برزیل مبنی بر اینکه آیا به خاطر حمایت روسیه از ونزوئلا، اجازه ساخت پایگاه نظامی آمریکا در خاک برزیل را خواهد داد، گفت که مطمئنا به مذاکره در این رابطه تمایل دارد.

وی افزود: همه چیز به آنچه در جهان رخ می دهد، بستگی دارد.

بولسونارو تاکید کرد، آنچه برزیل باید بدنبال آن باشد، برتری جایگاه در منطقه آمریکای جنوبی است.

رئیس جمهوری برزیل پیشتر نیز نسبت به افزایش چشمگیر حمایت روسیه از 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا ابراز نگرانی کرده و آن را موجب تشدید تنش ها در منطقه دانسته بود.

به گزارش ایرنا، بولسونارو نامزد راست گرای انتخابات ریاست جمهوری برزیل، توانست با وعده های جذابی همچون ریشه کنی فساد مالی، از بین بردن جرایم خشونت آمیز و رونق اقتصادی نظر مردم برزیل را جلب کند.

همین وعده های پوپولیستی و استفاده از تاکتیک های رفتاری و انتخاباتی مشابه 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا در انتخابات سال 2016 توجه مردم را به بولسونارو جلب کرد و از این رو از سوی برخی کارشناسان 'ترامپ برزیل' لقب گرفت.

این نامزد راست افراطی در دو دور انتخابات ریاست جمهوری برزیل توانست با کسب 55 درصد آراء بر 'فرناندو حداد' نامزد چپ گرا پیروز شود.

مواضع و رویکردهای رئیس جمهوری جدید برزیل حکایت از تغییرات چشمگیر در سیاست داخلی و خارجی این کشور دارد.

بولسونارو اول ژانویه سال 2019 در مراسم سوگند خود گفت: از کنگره برزیل می خواهم من را در بازسازی کشور و خلاصی از فساد مالی، جرایم، خشونت و بی مسوولیتی های اقتصادی همراهی کند.

وی همچنین تاکید کرد که به نیروهای پلیس قدرت و آزادی عمل بیشتری برای احیای نظم کامل در شهرهای مختلف می دهد.

در همین حال در کنار دادن وعده ها و امید به بهبود اوضاع در این کشور آمریکای جنوبی، به نظر می رسد رویکرد رئیس جمهوری جدید برزیل نگرانی هایی را نیز ایجاد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها