دمشق: تجاوز ائتلاف آمریکایی اهانت به منشور سازمان ملل است

دمشق: تجاوز ائتلاف آمریکایی اهانت به منشور سازمان ملل است
شنبه 15 دی 1397 - 22:43

دمشق شنبه شب در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت با محکوم کردن تجاوزهای مکرر ائتلاف متجاوز آمریکایی به خاک سوریه اعلام کرد که ادامه جنایت های این ائتلاف بیانگر اهانت به منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است.

العالم - سوریه

جنگنده های ائتلاف متجاوز آمریکایی در 36 ساعت گذشته در حملات جداگانه ای به استان دیرالزور در شرق سوریه، 21 غیرنظامی را کشتند.

در نامه وزارت امورخارجه سوریه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) قرار گرفت، آمده است: آمریکا از طریق ائتلاف بین المللی غیر قانونی اش به جنایت ها در حق غیرنظامیان سوری و تجاوز به خاک سوریه و به بهانه مبارزه با گروهک تروریستی داعش ادامه می دهند.

در این نامه به حمله روز جمعه ائتلاف به شهرک 'الکشکیه' در حومه جنوب شرقی دیر الزور و روستای الشعفه اشاره شده است که در جریان آن 21 غیر نظامی کشته شدند.

دمشق از کشورهایی که جنگنده های ائتلاف متجاوز آمریکایی از آن ها به سوی سوریه پرواز می کنند، خواست که از مشارکت در ریختن خون شهروندان بی گناه سوری خودداری کنند و مانع از پرواز این جنگنده ها شوند.

وزارت امورخارجه سوریه خواستار خروج فوری نظامیان کشورهای عضو ائتلاف مدعی مبارزه با داعش و انحلال این ائتلاف و عدم مشروعیت آن شد.

دمشق یادآور شد: ادامه سکوت شورای امنیت در قبال این جنایت، مجازات نشدن عاملان آن و نادیده گرفتن مسئولیت اصلی خود که حفظ امنیت و صلح جهانی است ،منجر به تقویت فرهنگ فرار از مجازات خواهد شد و تنزل جایگاه و مرجعیت شورای امنیت، مجمع عمومی و سازمان ملل متحد و ناتوانی کامل آنان در تعهد به تمامی مسئولیت هایی خواهد شد که منشور سازمان ملل متحد برعهده آنها نهاده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها