وزارت داخلی غزه:

مهاجمان به مقر تلویزیون فلسطین افراد وابسته به فتح بودند

مهاجمان به مقر تلویزیون فلسطین افراد وابسته به فتح بودند
يکشنبه 16 دی 1397 - 15:04

پس از اتهام‌زنی‌های فتح به حماس در پی حمله پنج نفر به مقر رادیو و تلویزیون فلسطین ، وزارت امور داخلی نوار غزه اعلام کرد تحقیقات نشان می‌دهد این اقدام را عوامل وابسته به فتح انجام داده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت امور داخلی نوار غزه (وابسته به حماس) اعلام کرد پنج نفری را که به مقر دفتر پخش رادیو و تلویزیون فلسطین در غزه (که زیر نظر تشکیلات خودگردان اداره می‌شود) حمله کردند، بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش «نبأ پرس»، در بیانیه وزارت امور داخلی غزه آمده؛ در پی تحقیقات مشخص شد انگیزه اصلی این افراد برای حمله به دفتر رادیو و تلویزیون، قطع ناگهانی حقوق آنها توسط تشکیلات خودگردان بوده است.

بر اساس این گزارش، علیرغم عدم همکاری مقر رادیو و تلویزیون، دستگاه‌های امنیتی غزه از همان لحظات اولیه اتفاق مذکور تحقیق درباره آن را آغاز کردند. از خلال تحقیقات و بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته، هویت 5 نفر یاد شده مشخص شد، همه آنها وابسته به جنبش فتح هستند که اخیرا حقوقشان قطع شده؛ یکی از این افراد نیز کارمندی در تلویزیون فلسطین بوده است.

به دنبال این حمله، جنبش فتح بلافاصله این ماجرا را بهانه دیگری برای اتهام‌زنی به حماس قرار داد و مدعی شد حماس مسئول این اتفاق است.

وزارت داخلی غزه اتهام‌زنی‌های باطل و آغاز حملات تحریک‌آمیز (علیه حماس) پس از این اتفاق را محکوم کرد و افزود این اتهام‌ها در حالی بود که اداره تلویزیون فلسطین اشخاص مهاجم را شناخته بودند و حتی یکی از آنها کارمند اداره مذکور بود.

وزارت امور داخلی غزه در پایان تأکید کرد به احدی اجازه نمی‌دهد با ثبات امنیتی در نوار غزه بازی کند و تمام اقدامات لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.

تنش میان تشکیلات خودگردان پس از لغو مجلس شورای قانونگذاری فلسطین و نیز بازداشت دهها عضو حماس در کرانه باختری به اوج خود رسیده است.

همزمان با تشدید سیاست‌های تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس علیه حماس در غزه و کرانه باختری، جنبش فتح فلسطین اعلام کرد تصمیم گرفته تمام دفاتر خود در نوار غزه را ببندد.

پربیننده ترین خبرها