روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت طرح تحول سلامت را با قوت تا پایان راه ادامه می‌دهد/ آغاز بررسی لایحه جامع انتخابات در هیات دولت

دولت طرح تحول سلامت را با قوت تا پایان راه ادامه می‌دهد/ آغاز بررسی لایحه جامع انتخابات در هیات دولت
يکشنبه 16 دی 1397 - 21:47

رئیس جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت که ریاست آن را برعهده داشت، ازدکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیری بسیار پرتلاش و دلسوز که بیشترین سفر به استان‌ها و نقاط دوردست کشور را برای رسیدگی به امر سلامت مردم داشت، یاد کرد؛ کسی که به کار خود عشق می‌ورزید و با تمام توان در توسعه خدمات سلامت و حل مشکلات کوشا بود و بدون تردید نامش در تاریخ بهداشت و درمان کشور ماندگار خواهد بود.

العالم _ ایران / سیاسی

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، طرح تحول سلامت را از اولویت های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم دانست که با گسترش چتر سلامت در همه مناطق کشور و کاهش هزینه های سلامت مردم همراه بوده است و با قوت تمام تا پایان راه ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور افزود: دکتر هاشمی از سرمایه های ارزشمند کشور و دولت بوده و هست و مایل بودیم که حضور ایشان در جلسات دولت کماکان ادامه پیدا کند.

روحانی ضمن تشکر از تلاش های هاشمی در دوران حضورش در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار امیدواری کرد دولت بتواند از همفکری و همکاری ایشان به هر نحو استفاده کند.

رئیس جمهور در ادامه، دکتر سعید نمکی را فردی آشنا به حوزه سلامت، برنامه و بودجه و راه حل های آن دانست و با توجه به سابقه ایشان در حوزه بهداشت و درمان و اطلاع از شرایط مالی کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

کار بررسی لایحه جامع انتخابات در دولت آغاز شد

هیات دولت در ادامه، کار بررسی و تصویب لایحه جامع انتخابات را در دستور قرار داد و کلیات آن را بررسی کرد.

این لایحه با اهدافی از جمله سامان بخشیدن به قوانین و مقررات پراکنده در عرصه انتخابات و اصلاح و تجمیع آنها، تأمین عدالت در حق انتخاب شهروندان، شفاف ساختن وظایف اجرایی و نظارتی، ساماندهی روند برگزاری انتخابات، جلوگیری از اتلاف وقت و تضییع امکانات کشور و نظام ‏مند ساختن تبلیغات انتخابات و شیوه ورود داوطلبان به عرصه انتخابات تهیه شده است.

شورای عالی آب مأمور رسیدگی به موضوع احیاء رودخانه های زاینده رود و کارون شد

هیات وزیران به شورای عالی آب به عنوان مرجع هماهنگی سیاستگذاری در زمینه تأمین، توزیع و مصرف آب کشور مأموریت داد تا با تشکیل کارگروه هایی موضوع احیاء رودخانه زاینده رود و ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون بزرگ و در صورت لزوم سایر رودخانه های مهم کشور را در دستور کار قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها