اردن میزبانی گفت‌وگوهای یمنی را تکذیب کرد

اردن میزبانی گفت‌وگوهای یمنی را تکذیب کرد
دوشنبه 17 دی 1397 - 12:42

یک مسئول وزارت خارجه اردن تأکید کرد که این کشور هیچ گونه درخواست رسمی برای میزبانی دور دوم مذاکرات صلح یمن دریافت نکرده است.

العالم - یمن

در حالی‌که برخی منابع یمنی از برگزاری دور دوم مذاکرات بین اردن و جنبش انصارالله در امان پایتخت اردن خبر داده‌اند، اما اردن این خبر را تکذیب کرد.

به نوشته روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن ، یک مسئول وزارت خارجه اردن گفت که این کشور هیچ گونه درخواست رسمی برای میزبانی مذاکرات یمنی‌ها دریافت نکرده است.

پیش از این «محمد علی الحوثی» از رهبران جنبش انصارالله پس از دیدار با فرستاده سازمان ملل در یمن، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته بود که احتمال دارد دور دوم مذاکرات که به نابسامانی اوضاع اقتصادی یمن در نتیجه جنگ اختصاص خواهد داشت، در امان و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.

با وجود گذشت حدود یک ماه از مذاکرات بین طرف‌های یمنی در سوئد، سازمان ملل در اجرای توافقات صورت گرفته با مشکلاتی مواجه است.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل با هدف تسریع در روند اجرای توافقات صورت گرفته به خصوص بند مربوط به استقرار نیروها در شهر ساحلی و استراتژیک الحدیده و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و مواد غذایی به یمن، روز شنبه وارد صنعاء شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها