تعرض رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی

تعرض رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی
دوشنبه 17 دی 1397 - 17:50

 منابع فلسطینی گزارش دادند که 'اوری آریل' وزیر کشاورزی رژیم اشغالگر قدس صبح امروز (دوشنبه) به همراه تعدادی از صهیونیست ها تحت حفاظت نظامیان این رژیم به مسجد الاقصی یورش بردند و با این اقدام هتاکانه به این مکان مقدس اهانت کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی 'معا'، آریل به همراه تعدادی از صهیونیست ها از قسمت 'باب المغاربه' وارد مسجدالاقصی شده و در حالی که در حلقه حمایتی نظامیان صهیونیست قرار داشتند، به 'مسجد جامع قبلی' (واقع در جنوب مسجد الاقصی) و 'باب الرحمه' (یکی از درهای وروردی مسجد الاقصی) تعرض کرده و از 'باب القطانین' (نزدیک ترین دروازه به ساختمان مسجدالاقصی و مسجد قبه الصخره) خارج شدند.

در همین راستا 'شیخ عزام الخطیب' مدیر کل اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی گفت: این مکان مقدس به جولانگاه روزانه نظامیان و شهرک‌‌ نشینان صهیونیست تبدیل شده است.

وی افزود: تعرض شهرک نشینان به مسجد الاقصی رو به افزایش است به طوری که در سال 2018 میلادی، پنج هزار شهرک نشین صهیونیست بیش از سال 2017 به این مکان مقدس یورش بردند.

بر اساس اطلاعات منابع آگاه، بیش از 29 هزار و 900 شهرک نشین صهیونیست در سال 2018 میلادی به محوطه مسجد الاقصی یورش بردند که موجب هتک حرمت این مکان مقدس مسلمانان شده اند.

گفته می شود پس از اجازه 'بنیامین نتانیاهو' مبنی بر یورش به مسجد الاقصی، اعضای 'کنست' ( مجلس رژیم صهیونیستی) و آریل از ژوئیه سال گذشته ( تیر- مرداد) تاکنون هر ماه به مسجد الاقصی تعرض کرده اند.

بر اساس پیمان‌نامه صلحی که در سال 1994 میلادی، بین اسرائیل و اردن بسته ‌شد، مقرر گردید تا عبادت یهودی‌ها در محوطه مجموعه مسجدالاقصی منع و دولت اردن متولی رسمی مجموعه مسجدالاقصی باشد. اکنون دولت اردن متولی رسمی مسجدالاقصی است.

مسجدالاقصی به عنوان نماد اصلی هویت اسلامی - فلسطینی شهر بیت المقدس همواره هدف اقدامات ویرانگرانه رژیم اشغالگر قدس قرار داشته است.

این اقدامات هتاکانه از سوی رژیم صهیونیستی برای از بین بردن هویت اسلامی بیت المقدس و جایگزین کردن آن با نمادهای صهیونیسم صورت می گیرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها