سه رئیس‌جمهور پیشین آمریکا حمایت از دیوارکِشی ترامپ را تکذیب کردند

سه رئیس‌جمهور پیشین آمریکا حمایت از دیوارکِشی ترامپ را تکذیب کردند
سه شنبه 18 دی 1397 - 11:43

در حالی که ترامپ گفته بود یکی از رؤسای جمهور پیشین آمریکا از اصرار او برای گرفتن بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک تقدیر کرده، سه نفر از آنهاچنین حمایتی راتکذیب کردند.

العالم - آمریکا

سه نفر از رؤسای جمهور پیشین ایالات متحده هر نوع حمایت از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور برای ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک را تکذیب کردند.

ترامپ روز جمعه گفته بود که یکی از رؤسای جمهور پیشین این کشور از اصرار او برای گرفتن بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک و تعطیل نگاه‌داشتن دولت فدرال تقدیر کرده بود.

به نوشته وبگاه شبکه «سی ان ان» سخنگوهای سه رئیس‌جمهور پیشین زنده آمریکا شامل «جیمی کارتر»، «جورج بوش» پسر و «بیل کلینتون» وقوع هرگونه مکالمه بین آنها و ترامپ درباره دیوار مرزی را تکذیب کردند.

سخنگوی کارتر به نقل از وی در این باره گفت: «من درباره دیوار مرزی با رئیس‌جمهور ترامپ صحبت نکردم و در این باره نیز از او حمایت نمی‌کنم».

البته هنوز «باراک اوباما» رئیس‌جمهور قبل از ترامپ، هنوز به‌طور علنی و رسمی ادعای ترامپ و صحبت درباره دیوار مرزی را تکذیب نکرده است.

ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک، یکی از شعارهای اصلی ترامپ در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود و او بعد از آغاز ریاست جمهوری هم بارها مدعی شده که ساخت این دیوار تنها راه برای مقابله با «مهاجرت غیرقانونی، جرایم، قاچاق مواد مخدر و انسان و باندهای خلافکار» است.

هفده روز پیش بود که درپی تایید نشدن بودجه 5.6 میلیارد دلاری مورد نظر ترامپ برای تداوم ساخت دیوار در کنگره آمریکا، او دولت فدرال این کشور را تعطیل کرد که تا امروز نیز ادامه دارد. با گذشت 16 روز از آغاز تعطیلی دولت در آمریکا، رایزنی‌های کاخ سفید با رهبران دموکرات کنگره شدت گرفته و در روزهای اخیر دو طرف چندین بار دیدار کرده‌اند.

تعطیلی دولت در آمریکا در شرایطی ادامه دارد که بودجه ارتش و برخی از نهادها تامین شده اما ۸۰۰۰۰۰ کارمند و کارگر در دیگر نهادهای دولت یا بدون حقوق کار می‌کنند یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها