مسئول کُرد: تلاش‌هایی برای تجزیه سوریه وجود دارد/ ما حامی گفت‌وگو هستیم

مسئول کُرد: تلاش‌هایی برای تجزیه سوریه وجود دارد/ ما حامی گفت‌وگو هستیم
پنج‌شنبه 20 دی 1397 - 10:22

سخنگوی «یگانهای مدافع خلق» کُرد با اشاره به تلاش برخی طرفها برای تجزیه سوریه، تأکید کرد که باید با حمله خارجی به خاک این کشور مقابله کرد.

العالم- سوریه


«نوری محمود» سخنگوی «یگانهای مدافع خلق» کُرد اظهاراتی را درباره عملیات احتمالی ترکیه علیه کُردهای سوریه مطرح کرد.

محمود در گفت‌وگو با شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که برخی در تلاش هستند سوریه را تجزیه کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: «دو مسئله اصلی وجود دارد: نخست مقابله با حمله خارجی به خاک سوریه از جمله ترکیه... و دوم، مسئله اختلافات داخلی است که می‌توان آن را از طریق قانون اساسی حل کرد که حقوق همه اقشار ملت سوریه را تضمین کند».

این مسئول کُرد با بیان اینکه باید این قانون اساسی نماینده همه طیفهای سوریه باشد، گفت: «تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت [این کشور]، از موضوعات مهم برای ماست».

محمود با اشاره به اینکه کُردها، داعش تروریست را از بین برده‌اند، تصریح کرد: «مرحله کنونی مستلزم این است که همه طرفها بر سر یک میز بنشینند و با قبول مسئولیت، در راستای یافتن راهکاری برای بحران عمل کنند».

سخنگوی یگانهای کُرد همچنین اظهار داشت که اگر هر کس خود را بر دیگری تحمیل کند، هیچ سودی عائد ملت سوریه و این کشور نخواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که کُردها حامی راهکار سیاسی هستند، ولی باید مطالبات و اراده طیفهای حاضر در سوریه و سطح نمایندگی سیاسی آن حفظ شود.

یگان‌های مدافع خلق هفتم دیماه جاری از ارتش سوریه درخواست کردند تا با ورود به منطقه «منبج» کنترل آن را به دست گرفته و از آنان در مقابل ترکیه حمایت کند.

فرماندهی مرکزی یگان‌های مداقع خلق اعلام کرد که «در سایه تهدیدات مستمر ترکیه برای ورود به مناطق شمال سوریه و نابودی منطقه و آواره کردن ساکنان آن همانند اتفاقی که در جرابلس و اعزاز و الباب و عفرین رخ داد، ما در یگان‌های مدافع خلق اعلام می‌کنیم که از منطقه منبج عقب‌نشینی کرده و برای جنگ با داعش و دیگر گروههای تروریستی در شرق فرات و دیگر مناطق رهسپار می‌شویم و از حکومت سوریه می‌خواهیم تا نیروهایش را برای تحویل این منطقه اعزام و از منبج در برابر تهدیدات ترکیه حمایت کند».

در پی درخواست یگان‌های کُرد، ارتش سوریه بلافاصله وارد منبج شد و پرچم این کشور را در آن به اهتزاز درآورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها