آمریکا هیچ تضمینی به کُردهای سوریه نداده است

آمریکا هیچ تضمینی به کُردهای سوریه نداده است
جمعه 21 دی 1397 - 11:00

'آلدار خلیل' از مسئولان کرد سوریه گفت: واشنگتن به ما هیچ تضمینی در هیچ زمینه ای نداده است و برای رسیدن به توافق با دمشق تلاش می کنیم.

العالم - سوریه

خلیل افزود: کردها به طور کامل بر نیروهای آمریکایی تکیه نمی کنند و آمریکا نیز تضمینی به ما نداده است ولی ارتباط های دو طرف متوقف نشده است.

وی اضافه کرد: نیروهای آمریکایی برای کمک به ما در مبارزه با داعش وارد منطقه شدند و با هم برای همکاری مشترک توافق کردیم ولی این به معنای تکیه کامل بر آن ها نیست.

خلیل گفت: دیدارها و ارتباط با آمریکایی ها ادامه دارد و احتمال دارد در روزهای آینده شاهد تغییراتی در تصمیم ها و مواضع آمریکا باشیم.

وی اظهار داشت: موضوع مهم این است که ترکیه می خواهد ما را نابود کند.

رئیس مشترک جنبش جامعه دمکراتیک سوریه گفت: تهدیدهای ترکیه همان تهدیدهای داعش است و آمریکایی ها در مبارزه با داعش به ما کمک کردند باید درقبال تهدیدهای آنکارا نیز همان موضع را داشته باشند.

خلیل درباره خروج ناگهانی 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی آمریکا از آنکارا بدون دیدار با 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه نیز گفت: این اقدام شاید نشانه طرح یا رویکرد جدید آمریکا درباره شمال سوریه باشد ولی ما دلیل این اتفاق را نمی دانیم و نمی توانیم براساس اطلاعات رسانه ها در این باره قضاوتی داشته باشیم.

وی با تکذیب هرگونه پیشرفت در مذاکرات کردها با دولت سوریه گفت: هنوز پیشرفتی در این باره صورت نگرفته است، نقشه راهی داریم که درحال آماده سازی آن با طرف روسی هستیم و منتظریم که روس ها بتوانند دولت سوریه را برای گفت وگو درباره اصول کلی قانع کنند.

خلیل افزود: برای پیشرفت گفت وگوها و رسیدن به یک راه حل فراگیر با دولت تلاش می کنیم ولی اکنون در مراحل مقدماتی هستیم و ایمان داریم که توافق سوری ها مهم است.

وی گفت: نمی توان داعش را به طور کامل از بین برد زیرا این گروه هسته هایی در عراق و سوریه دارد و کمک های پزشکی و پشتیبانی ترکیه از دیگر گروه های تروریستی نیز در این باره موثر است.

کردهای سوریه سال ها با تکیه بر حمایت آمریکا از گفت وگو با دولت سوریه خودداری می کردند.

پس از اعلام ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تصمیم این کشور برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه، مقام های ارشد کرد سوری این تصمیم را خنجر از پشت و خیانت به این نیروها و یگان های مدافع خلق عنوان کردند و برای گفت وگو با دولت سوریه اعلام آمادگی کردند.

پربیننده ترین خبرها