روسیه: کنترل مناطق تخلیه شده از سوی آمریکا باید به دست ارتش سوریه قرار بگیرد

روسیه: کنترل مناطق تخلیه شده از سوی آمریکا باید به دست ارتش سوریه قرار بگیرد
جمعه 21 دی 1397 - 13:00

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نخستین نشست هفتگی خود در سال 2019 اعلام کرد که روسیه خروج آمریکا از سوریه را یک گام در مسیر درست می داند.

العالم - اروپا

اریا زاخارووا -- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه -- در جمع خبرنگاران گفت: اظهارات دونالد ترامپ در آخرین ماه سال 2018 مبنی بر خروج این کشور از سوریه، از نگاه روسیه اقدامی درست است.

وی ادامه داد: روسیه به توافق خود با ترکیه در خصوص ادلب متعهد است هر چند که از افزایش فزاینده نقض آتش بس در محدوده های تعیین شده نگرانیم .

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: کنترل مناطق تخلیه شده از سوی نیروهای آمریکایی باید به دست ارتش سوریه باشد.

زاخارووا تلاش های روسیه، ایران و ترکیه برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را بسیار مهم خواند و گفت: این تلاش ها با توجه به دیدارهایی که بین دولت سوریه و معارضان انجام می گیرد، اهمیت فراوانی دارند.

به گفته وی، روسیه هیچ راه حل تحمیلی مغایر با این اقدامات را نمی پذیرد و بر پایبندی خود بر تلاش های نماینده جدید سازمان ملل در سوریه تاکید و برای بازگشت پناهندگان سوری به این کشور تلاش می کند.

وی با بیان اینکه همه پناهجویان سوری باید به کشورشان بازگردند، اظهار داشت: این موضع اصولی روسیه است ضمن اینکه تا امروز یک میلیون و 300 هزار نفر از سوری ها به خانه های خود باز گشته اند.

پربیننده ترین خبرها