89 مورد نقض آتش بس توسط مزدوران در الحدیده

89 مورد نقض آتش بس توسط مزدوران در الحدیده
جمعه 21 دی 1397 - 22:30

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن گفت ائتلاف متجاوز و مزدورانشان همچنان به نقض گسترده آتش بس ادامه می دهند به طوری که طی 48 ساعت گذشته، 89 بار آتش بس الحدیده را نقض کرده اند.

العالم - یمن

یحیی سریع در کنفرانس مطبوعاتی گفت که مزدوران سعودی همچنان به گلوله باران توپخانه ای و موشکی مناطق مسکونی و منازل و مزارع شهروندان و نیز مواضع نیروهای یمنی ادامه می دهند.

آنها مناطق جنوب و شرق و غرب شهر التحتیا را با 52 گلوله توپخانه هدف قرار دادند و 8 خمپاره نیز به غرب کارخانه الحاشدی تا غرب منطقه السفینه و اطراف کارخانه های العودی شلیک کردند؛ همچنین منزل یک شهروند به نام "ماهر عبد الله محفوظ" در الدریهمی را با یک فروند موشک هدایت شونده هدف قرار داده و آن را به طور کامل به آتش کشیدند.

وی با اشاره به تلاش مزدوران برای پیشروی در محورهای مختلف التحتیا و حضور هواپیماهای جاسوسی و جنگی دشمن در حریم هوایی الحدیده و حیس گفت که نیروهای یمنی همه تحرکات متجاوزان را و جابجایی گسترده زره پوش ها و خودروهای آنها و نیز تحرکات 7 کاروان و ده ها خودرو را در منطقه الغراسی و الجامع و دیگر مناطق مجاور رصد کرده اند.

وی گفت جنگنده های دشمن 55 بار به مناطق مختلف صعده و صرواح در مأرب و نهم در استان صنعا حمله کرده اند.

وی افزود ارتش و کمیته های مردمی یمن چندین حمله مزدوران به مواضع نظامی در منطقه رشاحه غربی در البقع و مناطق دیگر را دفع کردند.

سخنگوی رسمی ارتش یمن در ادامه خاطرنشان کرد که مزدوران متجاوز خسارت ها و تلفات سنگینی را متمحل شده اند به طوری که ده ها تن از سرکرده های آنها در پایگاه العند کشته و بسیاری دیگر نیز مجروح شده اند؛ همچنین شماری از تانک ها و زره پوش های آنها نیز در مناطق اطراف نهم و جیزان منهدم شدند.

پربیننده ترین خبرها