تداوم نشست های سازمان ملل در الحدیده در سایه مانع تراشی های ائتلاف ضد یمن

تداوم نشست های سازمان ملل در الحدیده در سایه مانع تراشی های ائتلاف ضد یمن
پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 09:24

خبرنگار شبکه العالم در الحدیده یمن در گزارشی اعلام کرد که با نزدیک شدن به پایان مرحله دوم توافق آتش بس در ااستان الحدیده، کمیته سازمان ملل در یمن در حال برگزاری نشست های متعدد پشت درهای بسته است.

العالم-یمن

خبرنگار شبکه العالم در الحدیده یمن در گزارشی اعلام کرد که با نزدیک شدن به پایان مرحله دوم توافق آتش بس در استان الحدیده، کمیته سازمان ملل در یمن در حال برگزاری نشست های متعدد پشت درهای بسته است.

در این گزارش همچنین آمده است که به رغم افزایش این نشست ها به نمایندگی هیئت سازمان ملل، نمایندگان دولت مستعفی یمن هیچ گونه عقب نشینی از مواضع خصمانه خود در الحدیده نداشتند.

خبرنگار شبکه العالم همچنین تاکید کرد که شورای محلی الحدیده سازمان ملل را به عنوان یک طرف میانجیگر و ضامن، مسئول عدم پایبندی به سازوکارهای زمانی توافقنامه سوئد می داند.

بر این اساس در حالی که شمار نشست های نمانیدگان سازمان ملل در پشت درهای بسته با نزدیک شدن به زمان پایان مذاکرات، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، نمایندگان دولت مستعفی که از سوی ائتلاف ضد یمن حمایت می شوند حاضر به همکاری نشده اند و به هیچ وجه از مواضع خود در راستای توافق عقب نشینی نکرده اند و این در حالی است که دولت صنعا با هدف دستیابی به توافق آتش بس پایدار نهایت همکاری را به نمایندگان سازمان ملل به عمل آورده و از شماری از مواضع خود نیز عقب نشینی کرده است که تحویل بندر الحدیده و آزادی شمارزی از زندانیان توافق شده از جمله این اقدامات است.

حسن صومعه مدیر تحقیقات جنایی در استان الحدیده در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: اقداماتی که دولت صنعا در خلال مذاکرات انجام داده است، به خوبی نشانگر حسن نیت ارتش و کمیته های مردمی به ویژه در این مرحله زمانی است. بویژه اقداماتی که آنها در زمینه آزادی اسرا و زندانیان انجام دادند.

پربیننده ترین خبرها