گسترش بیماری در یمن ناشی از تخریب مراکز بهداشتی  

گسترش بیماری در یمن ناشی از تخریب مراکز بهداشتی  
يکشنبه 23 دی 1397 - 23:07

وزارت بهداشت یمن از 4 میلیون و 900 هزار مورد بیماری های عفونی واگیردار مانند دیفتری، وبا و مالاریا در سال گذشته خبر داد که هزاران شهروند را در دام مرگ کشانده است.

العالم یمن

با ادامه حملات و محاصره یمن ، بیماری در این کشور به شدت رواج یافته است .

مشکلات مردم یمن فقط به گرسنگی منحصر نمی شود بلکه بسیار شدیدتر از آن یعنی بیماری های کشنده ای است که به شکل وحشتناکی در بیمارستان های یمن انتشار یافته و هنوز پذیرای شمار زیادی بیمار مبتلا به وبا، دیفتری و مالاریا و بیماری های دیگر است .

وزارت بهداشت یمن سال گذشته بیش از 4 میلیون و 900 هزار مورد بیماری مختلف و 6 هزار مرگ و میر ثبت کرد .

دکتر یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن نیز گفت : بیماری های مختلفی مانند مالاریا و دیفتری در پایان سال 2017 انتشار یافت و 185 مورد مرگ به دلیل دیفتری از جمله 95 درصد کودک زیر 5 سال گزارش شده است.

با بحرانی شدن وضعیت بهداشتی یمن ناشی از ادامه تجاوز و محاصره و کمبود دارو ده ها نفر از این بیماران زندگی خود را از دست می دهند اما بیشتر قربانیان؛ کودکان هستند که با بیماری های مختلفی که مهم ترین آن سوء تغذیه است، از دنیا رفتند.

ناظران معتقدند آمار بیمارهایی که اعلام شده دو برابر آمار وزارت بهداشت است زیرا این وزارتخانه فقط به مواردی که به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی اعزام شده اند، اشاره کرده اما برخی افراد به دلیل شرایط اقتصادی نتوانستند به بیمارستان مراجعه کنند که استان های الحدیده، صعده، حجه، صنعا و تعز در صدر لیست استان هایی است که بیماری ها در آنجا رواج دارد ... و قحطی و گرسنگی نیز نتیجه جنگ بی وقفه ای است که در طول 4 سال ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها