شعارش این بود که بیشتر از همه عرب کشته است!

شعارش این بود که بیشتر از همه عرب کشته است!
سه شنبه 7 آذر 1391 - 17:24

ايهود باراك تنها ژنرال اسرائيلي است كه بيشترين مدال‌ها و نشان‌ها را از آن خود كرده و يگان‌هاي ملبس به لباس هاي عربي را كه مسئول كشتار صدها فلسطيني در دو انتفاضه بود را نيز تاسيس كرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرده که زندگی سیاسی‌اش پایان گرفته، رسانه‌های خبری منطقه اقدام به تهیه گزارش‌هایی از این ژنرال خون‌ریز صهیونیست کرده‌اند که پس از پایان دوره آدم‌کشی، وارد فعالیت‌های سیاسی شد.
به گزارش روزنامه القدس العربی؛ ايهود باراك وزير جنگ اسرائيل كه روز گذشته كناره‌گيري خود از دنياي سياست را اعلام كرد تنها ژنرالي است كه از نظر نظامي در دولت عبري تقديرنامه دريافت كرده به گونه اي كه به وي آقاي امنيت لقب داده‌اند و بيشترين مدال‌ها و نشان‌ها را نيز دريافت كرده است.
اما برخورد وي با دشمنان رژيم بي‌نهايت خشن بوده به اندازه اي كه درتبليغات انتخابات نخست وزيري سال 1999 گفته بود ديدم كه سفيدي چشمانشان بالاي كلاه من به پرواز درآمده كه  اشاره‌‌اي به سه تن از فرماندهان سازمان آزادي بخش فلسطين است كه خود  در سال 1973 آنها را در بيروت ترور كرد و اين عمليات تحول جدي در زندگي نظامي وي به وجود آورد، زيرا وي ملبس به لباس دختري بور و بلوند بود.
دراين عمليات كه به عمليات فردان معروف شد، محمد يوسف النجار فرمانده سازمان سپتامبر سياه و كمال عدوان رئيس بخش عمليات ويژه جنبش فتح و كمال ناصر سخنگوي عرفات همگي ترور شدند، وي از  كشتن همسر يكي از اين سه فرمانده نيز هيچ ابراز تاسفي نكرد و بعدها نيز با اين گفته كه شرايط اقتضا كرده، خود را توجيه كرد.
باراك همچنان به پيشرفت در پست‌هاي نظامي خود ادامه داد تا سال 1986 فرمانده بخش مركزي فلسطين اشغالي شد و يگان‌هاي ملبس به لباس عربي  مسئول ترور صدها فلسطيني را در انتفاضه اول و دوم را تشكيل داد.
وي اين نيروها را در كرانه باختري، «دوفدفان» و در غزه «شمشمون» ناميد و در انتفاضه، سياست شكستن استخوان كودكان انتفاضه را پيش گرفت، او بايد براي سركوب انتفاضه پاداش خوبي دريافت مي‌كرد؛ بنابراين در سال 1987 معاون رئيس ستاد ارتش ودر سال 1992 نيز به رياست ستاد ارتش كه آرزوي آن را داشت، رسید.
وي پس از برعهده گرفتن فرماندهي ستاد ارتش ؛ اصلاحاتي در تشكيل نيروهاي اسرائيلي انجام داد تا بتوانند ماموريت‌هاي تهاجمي خود را با سرعت و كارآمدتر از سال 1982 در لبنان  انجام دهد، افزون بر اين، جبهه داخلي از تل آويو، حيفا و شهرهاي داخلي در ارتش تشكيل داد تا بخش‌هاي ديگر بدون اينكه زحمت دفاع از اراضي داخلي اسرائيل را متحمل شوند فرصت انجام ماموريت‌هاي مبارزاتي را داشته باشند.
با خروج باراك از ارتش در سال 1994 ، اسحاق رابين نخست وزير اسبق توانست وي را جذب حزب كار كند تا بدين ترتيب از شهرت وي نزد افكار عمومي اسرائيلي به عنوان فرمانده نظامي كه خدمات زيادي كرده، بهره ببرد، در سال 1995 باراك براي اولين بار به عنوان وزير كشور دولت اسحاق رابين و پس از ترور رابين وزير امور خارجه دولت شيمون پرز شد.
در سال 1999 پيشگويي امنون شاحاك ژنرال ذخيره و جانشين وي به عنوان رئيس ستاد ارتش درست از آب درآمد كه درباره وي گفته بود: او موشكي ترسناك و هوشمند است و براي رسيدن به هدف  خود متعهد است، هدف تعيين شده بود رهبري دولت اسرائيل و عملا وي در اين سال به نخست‌وزیری رسيد  و شعار انتخاباتي‌اش اين بود: چه كسي بيشتر از من عرب‌ها را كشته است؟
دوره نخست‌وزیری ایهود باراك با پايان عقب نشيني اسرائيل از جنوب لبنان همراه بود كه شايد تجربه منفي‌اش با جبهه لبنان انگيزه اين اقدام شد.
باراك براي رسيدن به توافق گسترده صلح با ياسر عرفات رئيس فلسطين مذاكرات ماراتوني انجام داد كه رئيس جمهوري امريكا طي 8 سال اقامت در كاخ سفيد تلاش كرده بود تا آن را به نام خود تمام كند؛ اما فريبكاري باراك و راضي نشدن وي به اعطاي امتيازات واقعي به فلسطينيان موجب ناكامي شديد اين مذاكرات شد كه بعدها انتفاضه دوم را به دنبال داشت.
وي در انتخابات  سال 2001 در برابر آريل شارون دوست قديمي‌اش شكست خورد و از صحنه سياسي كنار كشيد تا سال 2007 به عنوان وزير جنگ انتخاب شد و تاكنون نيز اين پست را در اختيار خود داشته  است.
لازم به ذكر است بر اساس اطلاعات منابع بيگانه كه اسرائيل آن را نه تاكيد و نه تكذيب كرد باراك دو عمليات ترور ابوجهاد و ابو اياد از رهبران فلسطینی را بر عهده داشته و اين گفته وي نيز مشهور است كه دولت عبري در صورت حمله ايران، اين كشور را هزاران سال به عقب بر مي‌گرداند و كسي را باقي نخواهد گذاشت تا  اجساد و مجروحان را شمارش كند.
باراك در كنفرانس مطبوعاتي صبح روز دوشنبه، خبر كناره گيري خود از دنياي سياست و عدم كانديداتوري براي كنست آتي را اعلام كرد. وي در يك كنفرانس مطبوعاتي غافگير كننده گفت تا سه ماه ديگر همزمان با تشكيل دولت جديد در پست خود به عنوان وزير جنگ باقي خواهد ماند.
باراك دراين كنفرانس از 47 سال خدمت در ارتش و هم چنين ارتقا به چندين پست و هفت سال و نيم حضور در وزارت جنگ در سه دولت كه رياست يكي از دولت‌ها را خود برعهده داشت، سخن گفت.
وي درپاسخ به سئوالي بر حمايت خود از سياست اعضاي كنيست  فهرست وي (عتسمووت) تاكيد و آمادگي خود براي پذيرفتن پست وزارت جنگ در صورت درخواست شخصي از وي را تكذيب كرد.
حال این آدم‌کش حرفه‌ای پس از شکست خفت‌بار در جنگ هشت روزه غزه از سمت خود استعفا کرد تا این جنگ مرگ سیاسی او را رقم بزند و به این ترتیب دوران یکی دیگر از جنگ‌سالاران در رژیم جعلی اسرائیل به پایان برسد.
 

پربیننده ترین خبرها