جزئیات سقوط يك فروند هواپيماى بوئينگ 707 ارتش در حوالی تهران/ اسامی جان‌باختگان اعلام شد + تصاویر

دوشنبه 24 دی 1397 - 09:08

يك فروند هواپيماى غیر مسافربری بوئينگ 707 ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوالى كرج دچار سانحه شده است. 

العالم ـ ایران

خبرهای منتشر شده در رسانه ها حاکی است که هواپيماى بوئينگ٧٠٧ که از مبدا قرقیزستان پرواز کرده بود، در حوالى فرودگاه فتح كرج دچار سانحه شده به طوری که دود در منطقه سقوط ديده مى شود.

در همین حال برخی خبرهای دیگر نیز حاکی است که این هواپیما حوالی صفادشت تهران سقوط کرده است. خبرگزاری فارس گفته که آمبولانس هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام شده اند.

رئیس اورژانس کشور در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد این هواپیما باری بوده است و 8 تا 9 نفر خدمه داشته است.

محل سقوط بوئينگ٧٠٧ در فرودگاه فتح كرج - کن نیوز

هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

فارس گزارش داد: مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد می‌کند.

محل سقوط بوئينگ٧٠٧ در فرودگاه فتح كرج - فارس

گفته مى شود اين هواپيما حامل محموله گوشت از قرقيزستان به ايران بوده است؛ كارشناسان بررسى سانحه در نزديكى محل سانحه هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده است: هواپیمای سقوط کرده قرقیزستانی بوده و هنگام فرود در فرودگاه فتح دچار سقوط شده است؛ تیم بررسی به محل اعزام شده و جزییات بیشتری اعلام خواهد شد

۹:۴۷- چرخساز مدیرعامل هلال‌احمر البرز گفت: ۸ تیم امدادی هلال احمر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و عملیات جست‌وجو در شهرک مسکونی را آغاز کردند.

۱۰:۲۰ - رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی در پی انتشار اخباری درباره زنده بودن خلبان هواپیما به خبرنگار فارس گفت: نمی توانم زنده بودن خلبان هواپیما را تایید کنم.

۱۰:۲۴- مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور به فارس گفت: هواپیما به منازل مسکونی شهرک زیبا دشت کرج برخورد کرده است و از ۱۶ سرنشین این پرواز تنها مهندس پرواز زنده از داخل هواپیما خارج شده است.

تصویری از داخل یکی از منازلی که هواپیما به آن برخورد کرده است

تصاوير درون هواپيما نشان مى‌دهد كه هواپيما كاملاً در آتش سوخته است

داخل یکی از خانه ها هواپیما با آن اصابت کرده است

داخل یکی از خانه ها هواپیما با آن اصابت کرده است

بخشی از محموله گوشتی هواپیمای باری سانحه دیده ارتش

11:00 - دکتر حمید داوودآبادی مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز در گفت‌وگو تسنیم، در رابطه با وضعیت جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای ارتش در محدوده استان البرز گفت: از 15 یا 16 سرنشینی که هواپیما داشته است 2 جسد به صورت سالم و قابل شناسایی بیرون آمده و کاور شده و یک نفر هم که گویا مهندس پرواز است زنده بیرون آمده است.

وی از حضور نیروهای پزشکی قانونی در محل حادثه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بار هواپیما گوشت بوده است، ما نظارت می‌کنیم که قطعات اجساد و وسایل مربوط به آنها پراکنده نشود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز درباره منزل مسکونی که هواپیما با آن برخورد کرده است نیز گفت: این منزل خالی از سکنه بوده است.

تصاویری دیگر از هواپیمای سانحه دیده ارتش در حوالی کرج

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی : اسامی جانباختگان سانحه بوئینگ ۷۰۷ ارتش اعلام می‌شود/ شهرک پشت فرودگاه خالی از سکنه بوده است

سرهنگ خلبان معلم قجاوند
سرهنگ خلبان معلم ندری
سرهنگ خلبان سلیمانی
سرهنگ خلبان عبدلی
مهندس پرواز مهدوی
مهندس پرواز علیزاده

پربیننده ترین خبرها