مخالفت جنبش جهاد اسلامی با طرح ابومازن

مخالفت جنبش جهاد اسلامی با طرح ابومازن
چهارشنبه 8 آذر 1391 - 20:40

جنبش جهاد اسلامي فلسطين ضمن مخالفت با حضور رئيس تشكيلات خودگردان در سازمان ملل متحد براي ارائه پيشنهاد پيوستن فلسطين به اين نهاد بين المللي به عنوان عضو "ناظر"، اعلام كرد: عضويت فلسطين در سازمان ملل به عنوان عضو ناظر، به معنای چشم پوشي از بخش عمدۀ خاك فلسطين است.

خضر حبيب عضو ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: رفتن محمود عباس (ابومازن) رئيس تشكيلات خودگردان به سازمان ملل، اقدامي يكجانبه است و از اجماع ملي برخوردار نيست. پيشنهاد وي سرزمين فلسطين را در مناطق كرانه باختري رود اردن و باريكه غزه محدود مي كند، در حالي كه كلّ خاك فلسطين متعلق به فلسطيني ها است. اين طرح مورد حمايت مردم فلسطين نيست و باعث تشديد اختلافات گروه هاي فلسطيني مي شود.
حبيب گفت: آيا ابومازن پيش از مراجعه به سازمان ملل از فلسطيني هاي ساكن يافا، حيفا، عكا، رمله، صفد و ديگر شهرها و روستاها كه رژيم اشغالگر صهيونيستي با قتل عام زنان و كودكان و تخريب منازل اين مناطق را به اشغال خود درآورد، نظرخواهي كرده است؟
عضو ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين گفت:  محدوده  فلسطين از بحر تا نهر است. و هيچ كسي در هر سمتي كه باشد، حق چشم پوشي از ذره اي از خاك فلسطين را ندارد.
حبيب همچنين از مخالفت جنبش جهاد اسلامي با طرح " تشكيل دو كشور فلسطين و اسرائيل " خبر داد و گفت: چنين اقدامی به معنای به رسميت شناختن رژيم اشغالگر صهیونیستی است. این رژيم بايد با ادامۀ مقاومت، از سرزمين فلسطين ريشه كن شود.
وی افزود: پیشنهاد تشكيل دو كشور فلسطين و اسرائيل، به معنای اعطاي 80 درصد از خاك  فلسطين به رژيم صهيونيستي؛ و تنها 20 درصد به فلسطيني ها است.

پربیننده ترین خبرها