موافقت اردن با میزبانی دور جدید گفت‌وگوهای صلح یمن

موافقت اردن با میزبانی دور جدید گفت‌وگوهای صلح یمن
سه شنبه 25 دی 1397 - 15:01

دولت اردن موافقت خود با میزبانی دور بعدی گفت‌وگوهای صلح یمن را اعلام کرد.

العالم - یمن

«ماجد القطارنه» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن امروز سه‌شنبه از موافقت این کشور با درخواست سازمان ملل برای میزبانی دور جدید گفت‌وگوهای صلح یمن خبر داد.

القطارنه گفت که وزارت خارجه اردن با درخواست دفتر فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای میزبانی گفت‌وگو صلح یمن موافقت کرد.

وی افزود که این دور از گفت‌وگوها بین نمایندگان دولت مستعفی یمن و گروه انصارالله به بررسی مفاد توافقنامه تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان اختصاص خواهد داشت.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، القطارنه همچنین تصریح کرد که اردن با تمام توان خود در کنار برادران یمنی خود ایستاده است تا تلاش‌های مربوط به حل بحران این کشور به نتیجه برسد و بایستی به یک راهکار سیاسی برای این بحران دست یافت.

پیش از این «محمد علی الحوثی» از رهبران جنبش انصارالله پس از دیدار با فرستاده سازمان ملل در یمن، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته بود که احتمال دارد دور دوم مذاکرات که به نابسامانی اوضاع اقتصادی یمن در نتیجه جنگ اختصاص خواهد داشت، در امان و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.

با وجود گذشت حدود یک ماه از مذاکرات بین طرف‌های یمنی در سوئد، سازمان ملل در اجرای توافقات صورت گرفته با مشکلاتی مواجه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها