هشدار حماس به رژیم اشغالگر درباره هتک حرمت به مسجدالاقصی

هشدار حماس به رژیم اشغالگر درباره هتک حرمت به مسجدالاقصی
سه شنبه 25 دی 1397 - 18:39

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بار دیگر به حرمت شکنی رژیم اشغالگر صهیونیستی به ساحت مسجد الاقصی در قدس شریف واکنش نشان داد.

العالمفلسطین

جنبش حماس روز سه شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: تلاش های تدریجی کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل برای هتک حرمت به مسجد الاقصی، پیامدهای سختی را به دنبال داشت که این رژیم باید بهای سنگینی بابت آن بپردازد.

حماس در این بیانیه اعلام کرد: ما امروز با حملات شدید پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل و شهرداری این رژیم در قدس با هدف سلب حاکمیت از حرم قدسی از اداره اوقاف اسلامی این شهر روبرو هستیم.

حماس از موضع محافظان مسجدالاقصی و ادامه نقش آنان در حمایت از این مکان مقدس ودفاع از آنان تمجید کرد و استقرار جمعیت بیشتری از فلسطینی ها در محوطه مسجدالاقصی را به منظور دفاع از این مکان در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان صهیونیست خواستار شد.

جنبش حماس در بیانیه خود با اعلام اینکه ، این گونه اقدامات از عزم و اراده ملت فلسطین نخواهد کاست، افزود: مسجدالاقصی با مساحت 144 دونم (هر دونم معادل هزار متر مربع است)، مکانی متعلق به مسلمانان است و دیگران درآن شراکتی ندارند و ملت فلسطین هیچ یک از تلاش ها در زمینه تحمیل واقعیت به منظور تغییر هویت هر بخش از بخش های مسجدالاقصی را به رسمیت نخواهند شناخت.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر باید پیام های انتفاضه الاقصی و قدس را که ملت فلسطین در دفاع از قدس و مقدسات آن درآن مشارکت کرد، دریابد.

با استقرار شمار بیشتری از نیروهای پلیس و یگان های ویژه اسرائیل و محاصره مسجد قبه الصخره و تعرض به شخصیت های اسلامی، اوضاع در مسجدالاقصی دیروز (دوشنبه) ناآرام شد.

پربیننده ترین خبرها