ترس از به خطر افتادن منافع واشنگتن در بحرين منجر شد

فشار آمريكا به آل خليفه براي گفتگو با مخالفان

فشار آمريكا به آل خليفه براي گفتگو با مخالفان
سه شنبه 21 آذر 1391 - 21:53

بيروت (العالم)-عضو ارشد حزب عمل اسلامي در بحرين گفت: به دنبال نگراني آمريكا از به خطر افتادن منافعش در بحرين، واشنگتن رژيم آل خليفه را براي گفت وگو با مخالفان و پايان دادن به بحران موجود طي دو ماه آينده تحت فشار قرار داده است.

سيد جعفر علوي در گفتگوي روز سه شنبه خود با شبكه خبري العالم با اشاره به زمزمه هاي اخير مبني بر درپيش گرفتن سياستهاي جديد از سوي رژيم بحرين به منظورحل و فصل بحران كشور اظهار داشت: طبق اطلاعاتي كه ما داريم مقامات كشور از سوي آمريكا تحت فشار هستند تا با گفتگوبا معارضان طي 2 ماه آينده به بحران خاتمه دهند.
علوي افزود: در همين زمينه در مركز برخي كشورهاي غربي و عربي هم نشست هايي براي به جريان انداختن اين موضوع برگزار شده است.
عضو ارشد حزب عمل اسلامي در بحرين خاطرنشان كرد: در صورت به نتيجه نرسيدن اين گفتگوها رژيم دچار مشكل خواهد شد و همين امر موجب شده پادشاه و وليعهد براي تامين نظر واشنگتن شتاب كنند. درنتيجه اينگونه تلاش ها از روي ميل و خواسته رژيم نيست بلكه بنا به دستور آمريكا ست.
علوي خاطرنشان كرد: آل خليفه اين اقدامات را به دليل ترسي كه آمريكا از تحولات منطقه دارد، انجام مي دهد و ادعاي شاه بحرين مبني بر محترم شمردن حقوق بشر درنتيجه فشار واشنگتن بوده است.
وي با اشاره به اين كه اقدامات آمريكا در قبال ملت بحرين از روي دلسوزي نيست، تاكيد كرد: واشنگتن براي حفظ منافع خود در بحرين برنامه هايي در سر مي پروراند.
علوي گفت: آمريكا اكنون در برابر سه گزينه قرار دارد كه گزينه اول تسليم در برابر خواسته هاي ملت و تسريع روند حل و فصل بحران. كه البته آل خليفه با اين گزينه مخالف است. دوم خارج كردن ناوگان دريايي جنگي خود از پايگاه بحرين و سوم رها كردن اوضاع به حال خود كه اين امر بعيد به نظر مي رسد.
عضو ارشد حزب عمل اسلامي در بحرين تصريح كرد: آمريكا خودش را كدخداي جهان مي داند از اين رو هرگز نمي تواند اوضاع بحرين را به حال خود رها كند و خارج كردن ناوگانش هم براي او شكست محسوب مي شود لذا فقط گزينه اول را مي تواند انتخاب كند. به عبارت بهتر اگر مصالحش به خطر بيفتد پادشاه بحرين را از صحنه حذف خواهد كرد .
وي گفت: سطح رعايت قوانين حقوق بشر در بحرين بسيار پايين است و ادعاهاي حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه اين كشور، درمورد حقوق بشر در حالي است كه هم اكنون تعداد زيادي از جوانان و علما در زندان هستند و سركوب مردم نيز همچنان ادامه دارد.
علوي افزود: از سال گذشته و به خصوص در برهه اخير شاهد تجاوزات گسترده مزدوران آل خليفه به مردم و به ويژه كودكان بوديم و سركوب و بازداشت هاي مستمر، نمي تواند نشانه اي از ادعاهاي رعايت قوانين حقوق بشر از سوي رژيم باشد.
وي از مقامات خواست اگر به صحت گفته هاي خود اعتقاد دارند، اجازه دهند زندانيان سياسي اوضاع زندان ها را براي مردم تشريح كنند.
Mn  13:45     11
 

پربیننده ترین خبرها