یک خبر چند خط تحلیل؛

چرا رسانه های ایرانی؟ چرا مرضیه هاشمی؟

چرا رسانه های ایرانی؟ چرا مرضیه هاشمی؟
چهارشنبه 26 دی 1397 - 16:20

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

  • گوینده شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی ایران که برای دیدار با برادر بیمار خود به آمریکا سفر کرد که دستگیر و زندانی شد.


تحلیل:

  • دستگیرشدگان در آمریکا به هر اتهامی، معمولا در دو دسته اساسی تقسیم بندی می شوند اول آنانی که تفهیم اتهام شده و در دادگاه های این کشور محاکمه می شوند و دسته دوم کسانی هستند که بدون تفهیم اتهام تنها محکومیت هایی عمدتا از جنس حبس های طولانی دریافت می کنند عمده آنانی که سالیان متمادی در زندان هایی چون "گوانتانامو" محبوس بوده یا هستند در این گروه قرار دارند. پیچیدگی ماجرای دستگیری خبرنگار و مستند ساز ایرانی امریکایی الاصل ، برخورد از نوع دوم آمریکایی ها با این چهره رسانه ای را دور از ذهن معرفی نمی کند.
  • افزون بر ایرانی بودن به نظر می رسد این خبرنگار ایرانی از آن جهت که برخوردار از اصالتی آمریکایی است باید متحمل مجازت هایی مضاعف باشد هم به دلیل انکه زن است و هم به دلیل آنکه رنگین پوست است و اقلیت رنگین پوست در آمریکا همواره محکوم.
  • در حالی که افکار عمومی همچنان ماجرای حمایت تمام قد ترامپ از قاتل خاشقچی را به فراموشی نسپرده است، دستگیری و زندانی کردن خبرنگار ایرانی در کنار تعذیب او در قالب مجبور کردن به کشف حجاب، اجبار به استفاده از غذاهای غیر حلال و ... حکایت از تکرار سناریویی خاشقچی در قالب و شاکله ای جدید است اما اینکه ایا امریکا اصرار کند تا این خبرنگار ایرانی را مشمول معامله با جاسوسان خارجی دستگیر شده در ایران قرار دهد یا رویکردی دیگر در پیش بگیرد؟ سوالی است که برای دریافت جواب آن باید منتظر آینده ماند.

پربیننده ترین خبرها