تحرکات صهیونیستها برای توقف طرح تشکیل دولت فلسطین

تحرکات صهیونیستها برای توقف طرح تشکیل دولت فلسطین
چهارشنبه 22 آذر 1391 - 13:56

رام الله (العالم)- کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی، اقدامات این رژیم در زمینه حمله به نهادهای غیر دولتی و بین المللی در رام الله را در راستای تحرکات برای توقف اجرای قطعنامه سازمان ملل متحد در زمینه تشکیل دولت فلسطین برشمرد.

"خليل شاهين" کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: احتمال ملت فلسطین هم اکنون در برابر حملات گسترده رژیم صهیونیستی قرار گرفته که هدف از این حملات و بازداشت گسترده افراد و رهبران  مقاومت، نابود کردن آنها و جلوگیری از تقویت مقاومت و تشکیل دولت فلسطین است.
وی گفت: نهادهایی که صبح سه شنبه (21 آذر ماه) در کرانه باختری مورد حمله نیروهای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند، وابسته به جبهه مردمی بوده که خود را برای برگزاری جشن های سالروز تشکیل این جبهه آماده می کردند و این نهادها سندهای اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را جمع آوری می کردند و همچنین به شهروندان خدمات ارائه می دادند.
شاهین افزود:حوادث صبح سه شنبه در رام الله و حوادث سپیده دم الخلیل بیانگر سیاست خصمانه رژیم اسرائیل است که در مرحله آتی و با پیشرفت ملت فلسطین ، شدت خواهد یافت .
کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی افزود: شاید ملت فلسطین در نتیجه ناامیدی از راهکار دو دولت، زمام امور انتفاضه دیگری را برای رسیدن به حقوق خود به دست بگیرد زیرا از راهکارهای ارایه شده برای تشکیل دو کشور به ستوه آمده است.
وی گفت: به نظر نمی رسد که ملت فلسطین با تکیه به سازمان ملل بتواند به حق خود در زمینه تشکیل کشور مستقل دست یابد و رژیم صهیونیستی نیز در صدد متوقف کردن اجرای تشکیل دو کشور است بنابراین بیشتر اقدامات اسرائیل در راستای این گزینه است.
شاهین خاطرنشان کرد: اقدامات فرماندهان ارتش صهیونیستی نیز در راستای تقویت اشغالگری، گسترش شهرک سازی در اطراف شهر قدس است که هدف از آن نابودی کرانه باختری و بالطبع از بین رفتن فرصت  تشکیل دولت فلسطین است.   
وی تاکید کرد: ملت فلسطین تازمانی که صهیونیستها به اجرای طرح های خود که از زمان "روز نکبت" (روز تاسیس رژیم جعلی اسراییل) آغاز شده، ادامه دهند؛ نبردی نامحدود را در برابر این رژیم در دستور کار خود قرار خواهند داد.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به درخواست شائول موفاز وزیر جنگ پیشین اسرائیل تصمیم گرفته اختیارات بیشتری برای تیراندازی به نیروهای اسراییلی بدهد که نمی توان آن را یک اقدام انتخاباتی تبلیغاتی برای موفاز دانست بلکه  سیاست اعطای اختیارات به سربازان برای کشتار بیشتر ملت فلسطین است.
کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به واکنش های صهیونیستها و نگرانی آنها از آغاز انتفاضه سوم در کرانه باختری گفت: ما هم اکنون در برابر طرح های رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین در مرحله بعدی  هستیم و ارزیابی های این رژیم حاکی است که سه ماهه اول سال آتی شاید شاهد انتفاضه دیگر و هم چنین برگزاری انتخابات در اسرائیل باشیم که کابینه ای با اکثریت راستگراها و تندروهای مخالف با ملت فلسطین به قدرت برسد.
شاهین افزود: با توجه به شرایط موجود، فلسطین برای تبدیل دولت ناظر غیر عضو در سازمان ملل به کشوری واقعی، افق سیاسی روشنی پیش روی خود ندارد.
سربازان رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) به دفتر سه سازمان غیردولتی فلسطینی در شهر رام‌الله حمله کردند.
Mn 18:07  11
 

پربیننده ترین خبرها