لغو ممنوعیت برگزاری راهپیمایی در بحرین

لغو ممنوعیت برگزاری راهپیمایی در بحرین
پنج‌شنبه 23 آذر 1391 - 17:57

العالم - رئیس امنیت عمومی بحرین روز پنجشنبه اعلام کرد وزارت کشور ممنوعیت موقت برگزاری تجمعها و راهپیمایی ها را که در پایان اکتبر گذشته برقرار شده بود لغو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، خبرگزاری بحرین (بنا) روز پنجشنبه به نقل از این مسئول گزارش کرد وزارت کشور هفته گذشته این ممنوعیت را لغو کرد.
وی از کمیته های برگزار کننده و شرکت کنندگان در هر تجمعی خواست به قانون، مسالمت آمیز بودن تجمعها، قانونی بودن شعارها و اهداف اعلام شده، حفظ نظم و آداب عمومی و آسیب نرساندن به داراییهای عمومی و خصوصی پایبند باشند.
رئیس امنیت عمومی بحرین تاکید کرد وزارت کشور ازهر اقدام و تدبیری که باعث حفظ امنیت، نظم عمومی، ایمنی عمومی و محافظت از جامعه شود کوتاهی نخواهد کرد.
مقام های بحرین با هدف فرونشاندن موج اعتراضات مردمی، از اوایل آبان ماه امسال برگزاری هر گونه تظاهرات را در این کشور ممنوع اعلام کردند.
با ممنوع شدن برگزاری هرگونه تظاهرات در بحرین، این کشور در وضعیت شبه اضطراری به سر می برد؛ اما مردم این کشور با ادامه مقاومت و برگزاری تجمع به مناسبت های مختلف تلاش مقام های رژیم دیکتاتوری را برای سرکوب قیام بزرگ این کشور شکستند.
بحرین از یک سال پیش با هدف دستیابی همه مردم به حقوق مساوی با تظاهرات های گسترده مواجه شده است.
با وجود برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز توسط مردم بحرین، نیروهای امنیتی بارها با تجهیزات کامل پلیسی و نظامی به تظاهر کنندگان حمله کرده و دهها تن را کشته و یا مجروح کرده اند.
 

پربیننده ترین خبرها