توهم ترور در العربیه؛ شبکه سعودی دست به خودکشی زد!

توهم ترور در العربیه؛ شبکه سعودی دست به خودکشی زد!
پنج‌شنبه 27 دی 1397 - 21:28

شبکه "العربیه" عربستان سعودی مدعی شد این رژیم سرلشگر ستاد خلبان ابراهیم الشامی فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی یمن را ترور کرده است این در حالی است، که سرلشکر شامی بر اثر سکته قلبی درگذشته است.

العالمیمن

سرلشگر ستاد خلبان ابراهیم الشامی فرمانده پدافند و نیروی هوایی یمن روز گذشته بر اثر سکته قلبی درگذشته است.

شبکه سعودی العربیه که بستر را مناسب دید فورا مدعی شد ائتلاف آل سعود «الشامی» را ترور کرده است، ساخت و پرداخت گزارش شبکه العربیه چیزی کم از فیلمهای هالیوودی نداشت، شبکه العربیه از عملیات اطلاعاتی ائتلاف آل سعود سخن گفت که به ترور فرد تحت تعقیب ائتلاف سعودی که همان فرمانده نیروی هوایی یمن است، انجامید.

اما این شبکه در بخش های دیگر دروغ خود را لو داد و کلا ماجرا را تغییر داد به نحوی که در خبرهای تکمیلی مدعی شد منابعی به این شبکه سعودی خبر دادند، سرلشگر ابراهیم الشامی توسط دیگر فرماندهان انصارالله تصفیه شده است، العربیه سرلشکر "الشامی" را زندانی و تحت اقامت اجباری انصارالله خطاب کرد و در دروغ مضحک دیگر مدعی شد که او از مقامش به شکلی اعلام نشده برکنار شده بود.

حالا العربیه گرفتار دو داستان ناتمام شده است، در ابتدا این شبکه مدعی شد «الشامی» توسط ائتلاف سعودی ترور شده است و سپس مدعی شد که نه انصارالله خود این شخصیت را ترور کرده است!

ماجرا به همین جا ختم نمی شود، العربیه برای سومین بار خبر خودش را نقض کرد و اعلام کرد که الشامی مسئول اول شلیک موشک‌های بالستیک و پرواز پهباد و از مهمترین افراد تحت تعقیب ائتلاف بوده یعنی انصارالله در صورتیکه فرض کنیم دروغ العربیه راست باشد با دستهای خود عامل قدرتشان که (موشک و پهباد) است را کشته است!

الشامی روز گذشته بر اثر سکته قلبی در یکی از بیمارستانهای صنعا درگذشت، این در حالی است که شبکه العربیه ادعا مرده است سرلشکر «الشامی» امروز ترور شده است! یعنی باز هم در اعلام زمان بندی دچار خطا شده است.

کارشناسان معتقدند دروغگویی العربیه طبیعی است و در چارچوب جنگ روانی ضد دشمنان سعودی در یمن است (در واقع با توجه به قتل، محاصره و انهدام در یمن، تمام مردم یمن با عربستان سعودی دشمن هستند) اما آنچه روشن می باشد آن است که عربستان سعودی و همپیمانان اماراتی اش سعی در ایجاد پیروزی دروغین دارند تا آبروی خود را حفظ کنند بویژه پس از ضربه ای که در پایگاه "العند" یمن دریافت نمودند که ادعاهایشان را نقش بر آب نمود، غرورشان را در هم شکست و آنان را بیش از گذشته درهم کوبید.

لازم به ذکر است، کمیته شورای عالی سیاسی انقلاب یمن از زبان رئیس خود «عبدالعزیز بن حبتور» ضمن اعلام درگذشت سرلشکر الشامی ادعاهای ائتلاف سعودی و اماراتی درباره ترور ایشان را تکذیب کرد.

حبتور درگذشت الشامی را تسلیت گفت و اعلام کرد که «وفات ناگهانی» او ضایعه‌ای برای یمن و نیروی هوایی این کشور است.

پربیننده ترین خبرها