تیراندازی به سوی رییس تیم ناظر آتش بس در الحدیده / پاتریک کامائرت سالم است

تیراندازی به سوی رییس تیم ناظر آتش بس در الحدیده / پاتریک کامائرت سالم است
پنج‌شنبه 27 دی 1397 - 22:48

سازمان ملل متحد پنجشنبه شب پس از انتشار خبرهایی مبنی بر تیراندازی در الحدیده یمن، اعلام کرد؛ «پاتریک کامائرت» رئیس تیم ناظر آتش بس در این شهر سالم و هیچ آسیبی ندیده است.

العالم ـ یمن

یک منبع محلی یمنی به خبرگزاری رویترز گفت که کاروان ژنرال کامائرت حین دیدار از منطقه تحت کنترل ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان هدف گلوله قرار گرفته است.
دفتر سخنگوی سازمان ملل متحد در صفحه رسمی اش در توئیتر نوشت: پس از حادثه تیر اندازی در الحدیده در غرب یمن، کامائرت و تیم وی در سلامتی کامل به سر می برند و اطلاعات بیشتر در این باره بعدا علام می شود.
سازمان ملل متحد با بیان این که منبع تیراندازی که کاروان رئیس ناظر بر آتش بس در الحدیده را هدف قرار داده است مشخص نیست، اعلام کرد: الحدیده، منطقه خطرناکی است و نمی خواهیم روی دادن یک حادثه در این منطقه را بزرگنمایی کنیم.
همچنان آتش بس در الحدیده حکم فرماست، هرچند در برخی موارد درگیری هایی میان انصارالله و نیروهای وفادار به عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن رخ می دهد.
این تحولات درحالی روی می دهد که شورای امنیت سازمان ملل متحد 20 ژانویه (30 دی ماه) پیش نویس قطعنامه انگلیس که به موجب آن 75 ناظر سازمان ملل متحد به مدت 6 ماه در الحدیده مستقر خواهند شد، بررسی خواهد کرد.
تعداد نیروهای سازمان ملل متحد که زیر نظر کامائرت بر روند آتش بس در الحدیده یمن نظارت می کنند، مشخص نیست، اما سازمان ملل اعلام کرده که این نیروها مسلح نیستند و لباس یونیفرم ندارند.
به گزارش ایرنا، استقرار نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد در بندر الحدیده پس از امضای توافق نامه صلح یمن در استکهلم سوئد و با اجماع اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، صورت گرفت.
از دیگر توافقات مهم در این مذاکرات می توان به لزوم عقب نشینی نیروهای نظامی طرف های درگیر از بندر الحدیده ظرف مدت 14 روز از آغاز انتشار نیروهای حافظ صلح در این منطقه اشاره کرد.
چهارمین دور مذاکرات صلح یمن، 15 آذرماه با میانجیگری «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل متحد به مدت یک هفته در استکهلم سوئد میان انصارالله و نیروهای دولت مستعفی یمن برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها