تشریح بهانه های آمریکا برای بازداشت مرضیه هاشمی از زبان همکار او

جمعه 28 دی 1397 - 14:22

مریم آذرشهر همکاران مرضیه هاشمی در شبکه پرس تی با شرکت در برنامه "مع الحدث"، درباره بازداشت همکارش در آمریکا گفت: آمریکا به محض اینکه متوجه می شود ممکن است کسی برایش دردسر درست کند، به دنبال هر بهانه ای می گردد تا او را به طریقی بازداشت کند. درست است که در قانون اساسی آمریکا زندانی سیاسی وجود ندارد اما خانم مرضیه هاشمی زندانی اندیشه و زندانی سیاسی است زیرا آمریکا او را به خاطر افکار و اندیشه هایش بازداشت کرده است.

العالم - ایران

وی افزود: آمریکا چنانچه بخواهد خانم هاشمی را محاکمه کند اشاره ای به مسائل سیاسی نخواهد کرد بلکه انبوهی از اتهامات و سوال های گوناگون را متوجه وی خواهد کرد و از میان همان ها بهانه هایی برای محاکمه وی پیدا خواهد. بنابراین خانم هاشمی زندانی اندیشه و زندانی سیاسی است. واشنگتن جمعه را برای محاکمه وی انتخاب کرده است، او نمی تواند خودش وکیل بگیرد بلکه دادگاه برایش وکیل تسخیری می گیرد.

خانم آذرشهر به شبکه العالم گفت قانون اساسی آمریکا زمینه لازم را برای متهم کردن خانم هاشمی پیدا می کند.

آذرشهر در ادامه گفت: زنان مسلمان باحجاب بسیاری در آمریکا هستند که دولت مشکلی برای آنها ایجاد نمی کند ولی در مورد خانم مرضیه هاشمی، مشی فکری و تفکرات ایشان آمریکا را نگران کرده است و اگر این کشور احساس نگرانی و هراس نمی کرد او را دستگیر نمی کرد. خانم هاشمی فیلم های مستندی بسیاری را تولید کرده که هیچ ربطی به امنیت ملی آمریکا ندارند.

وی افزود: آمریکا پس از حادثه 11 سپتامبر قانونی را تصویب کرد که به موجب آن پلیس می تواند هر کسی را به مدت 24 ساعت بازداشت کند و چند روز بعد علت بازداشت وی را اعلام کند. اما در مورد بازداشت خانم هاشمی، آمریکا تا کنون هیچ توضیحی نداده است.

وی گفت: خانم هاشمی فیلم های مستندی درباره برخی مناطق آمریکا مثل سنت لویس و مستندهایی درباره سیاه پوستان و آزادی بیان در شیکاگو و آمریکا ساخته است. آمریکا از این فیلم ها می ترسد؛ کما اینکه خانم هاشمی عضو هیچ گروه یا جریان خاصی نبوده است.

خانم آذرشهر در پایان تصریح کرد: این روزنامه نگار خطری برای آمریکا بود. چند روز گذشته اما این کشور علت بازداشت خانم هاشمی را توضیح نداده است. در دادگاه اتهامات عجیب و غریبی متوجه خانم هاشمی خواهد شد تا زمینه را برای وارد کردن اتهامات بعدی فراهم کنند. این دادگاه نه تنها برای خانم هاشمی بلکه برای فرزند او هم مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. حال باید آمریکا چه بهانه هایی را برای محاکمه هاشمی خواهد تراشید. امروز ملت آزادی خواه یک صدا کمپینی را برای آزادسازی او در شبکه های اجتماعی راه انداخته اند.

پربیننده ترین خبرها