اندیشمندان نجف: بازداشت مرضیه هاشمی، بازداشت حقوق بشر است

شنبه 29 دی 1397 - 16:15

خبرنگاران و اندیشمندان عراقی در نجف اشرف، بازداشت مرضیه هاشمی، مجری شبکه پرس تی وی توسط پلیس آمریکا را محکوم کرده و همبستگی خود را با او و خانواده اش اعلام کردند و خواستار آزادی فوری وی شدند.

العالم - ایران

"حسن محمد علی"، یک نخبه عراقی گفت: ما این جنایت را محکوم می کنیم. آنها مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند در حالی این کاری که کرده اند با مبانی حقوق بشر و آزادی های شخصی در تضاد است.

جواد آل طالب، نویسنده عراقی هم می گوید: به اعتقاد من همه خبرنگاران جهان باید به این اقدام اعتراض کنند. این رفتار با ابتدایی ترین معیارهای دموکراسی و حقوق بشر و آزادی بیان که آمریکا مدعی آنهاست منافات دارد.

حسین النصراوی، از وکلای عراق گفت: بازداشت خانم هاشمی بدون وارد کردن هیچ اتهامی از سوی پلیس آمریکا نقض آشکار همه کنوانسیون های و قوانین بین المللی است.

زیدان الفاجی، از وکلای عراقی هم گفت: این شهروند آمریکایی مسلمان در آمریکا مورد بی احترامی قرار گرفته است. حجابش از وی گرفته شده و بی هیچ اتهامی زندانی شده است.

گفتنی است خانم هاشمی، مجری برجسته شبکه پرس تی وی ایران است. او برای دیدار با خانواده اش به امریکا سفر کرد. اما در آن جا توسط پلیس بازداشت شده و مورد آزار و بی احترامی قرارگرفت.

پربیننده ترین خبرها