5 هزار زندانی عقیده و بیان در بحرین

5 هزار زندانی عقیده و بیان در بحرین
شنبه 29 دی 1397 - 18:35

مرکز گفت‌وگو و تسامح بحرین از وجود پنج هزار زندانی عقیدتی در زندان‌های این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس خبر داده است.

العالم - بحرین

مرکز «گفت‌وگو و تسامح (گذشت) بحرین» اعلام کرد بیش از پنج هزار زندانی عقیده در زندان‌های این کشور وجود دارند و 200 نفر نیز قربانی استفاده زور بیش از حد، شکنجه و قتل شده‌اند.

بر اساس گزارش «مرآة البحرین»، «میثم سلمان» رئیس مرکز مذکور طی کنفرانسی خبری در بیروت اعلام کرد حقوق بشر در بحرین مانند وضعیت مدتی و سیاسی رو به تیرگی رفته و نابسامانی مستمر در وضعیت حقوق بشری در بحرین میان سکوت جامعه بین‌الملل از جمله آمریکا و انگلیس رخ می‌دهد.

سلمان در ادامه از تیم‌های دیپلماتیک بین‌المللی خواست دادگاه‌های فعالان سیاسی و حقوقی بشری در بحرین را زیر نظر داشته باشند، خشونتی که علیه آنها در زندان اعمال می‌شود، ثبت کنند و طی سفرها و ملاقات‌های دیپلماتیک مراقب وضعیت بازداشتی‌ها باشند.

14 فوریه سال 2011 همزمان با تشدید انقلاب‌های مردمی در دیگر کشورهای عربی علیه رژیم‌های دیکتاتوری، در بحرین نیز مردم این کشور که از ظلم و سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت «آل خلیفه» به خصوص علیه شیعیان به ستوه آمده بودند، قیام کردند و دست به تظاهرات‌های خیابانی و انجام فعالیت‌هایی علیه این رژیم زدند اما دولت بحرین به جای پاسخ به خواسته‌ها و مطالبات مردم، آنان را سرکوب کرد. مردم این کشور همچنان بر مطالبات خود پافشاری دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها