تظاهرات ضد ترامپ در شهرهای مختلف آمریکا و اروپا+تصاویر

تظاهرات ضد ترامپ در شهرهای مختلف آمریکا و اروپا+تصاویر
يکشنبه 30 دی 1397 - 13:30

صدها هزار نفر از مخالفان «دونالد ترامپ» در اعتراض به سیاستهای وی در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا تظاهرات کردند.

العالم - آمریکا

صدها هزار نفر از زنان روز شنبه در سالگرد روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با تظاهرات در شهرهای مختلف اروپایی و نیز شماری از شهرهای آمریکا به سیاست‌های ترامپ اعتراض کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، معترضان با تجمع در شهرهای برلین، لندن،رم، واشنگتن و نیویورک نارضایتی خود را از انتخاب ترامپ و سیاستهای وی اعلام کردند.

این تظاهرات که تعداد قابل توجهی از مردان هم در آن حضور داشتند،در واشنگتن و حدود 350 شهر در آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.تظاهرات در شهر واشنگتن به دلیل شرایط جوی نامناسب مختل شد.پایان خشونت علیه زنان و تحقیق برابری از دیگر مواردی بودند که در این تظاهرات بر آنها تاکید شده است.

موضوع تعطیلی دولت آمریکا و موفقیت زنان در انتخابات سال 2018 و حضور تعداد بیشتری از زنان در کنگره، از دیگر مواردی بود که در تظاهرات دیروز مطرح شد.

براساس گزارش دویچه وله،نخستین دور این تظاهرات در سال 2017 ، یعنی یک روز پس از قدرت گرفتن ترامپ با حضورصدها هزار نفر از مردم در واشنگتن برگزار شد. شمار دقیق شرکت کنندگان موردی است که هنوز مورد بحث است اما در مجموع بزرگترین تظاهراتی محسوب می‌شود که از زمان جنگ ویتنام برگزار شده است.

سیاستهای جنجالی ترامپ و به ویژه مواضع ضد زن او در مبارزات انتخاباتی و طی دو سال گذشته همواره مورد اعتراض بخشهای مختلف جامعه آمریکا بوده است.

پربیننده ترین خبرها