اردن به تل آویو برای ساخت فرودگاه در منطقه مرزی اعتراض کرد

اردن به تل آویو برای ساخت فرودگاه در منطقه مرزی اعتراض کرد
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 07:41

رسانه های اردنی یکشنبه شب اعلام کردند که کشورشان به احداث فرودگاهی در منطقه ایلات در 18 کیلومتری مرز اردن با سرزمین های اشغالی اعتراض کرده است.

العالم ـ اردن

شبکه رسمی اردن به نقل از منبعی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که محل احداث فرودگاه منطبق با استانداردهای بین المللی نیست.
وزارت امورخارجه اردن در بیانیه ای سال 2015 نیز با اعتراض به احداث این فرودگاه در منطقه ایلات اعلام کرده بود که این مساله منجر به نقض حاکمیت اردن بر حریم هوایی اش خواهد شد.
امان در آن زمان گفته بود: احداث این فرودگاه، همچنین نقض آشکار حقوق بین الملل بویژه کنوانسیون 1944 شیکاگو و استاندارهای سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) است.
«یسرائیل کاتس» وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی اول ژانویه (11 دی ماه) سال جاری اعلام کرد که فرودگاه جدیدی 21 ژانویه (یکم بهمن) با حضور بنیامین نتانیاهو در منطقه ایلات افتتاح خواهد شد.
به گفته وی ، این فرودگاه در مرحله اول برای پروازهای داخلی و سپس با توسعه آن میزبان پروازهای تجاری و بین المللی خواهد بود.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه رسمی اردن، این فرودگاه قرار است در 18 کیلومتری منطقه ایلات در نزدیکی بندر العقبه اردن احداث شود و سالانه میزبان حدود 2 میلیون مسافر باشد.
فرودگاه مذکور با نام «ایلان رامون» اولین فضانورد اسرائیلی که در سال 2003 در حادثه سقوط سفینه فضایی در کلمبیا کشته شد، نام گذاری شود.
وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی هزینه ساخت این فرودگاه را که در سال 2013 آغاز شد، حدود یک میلیارد و هفت میلیون شکل (395 میلیون یورو) اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها