دولت سودان: عوامل نفوذی باعث تشدید اعتراضات شده اند

سه شنبه 2 بهمن 1397 - 19:38

دولت سودان برای اولین بار اعلام کرد در طی راهپیمایی های اخیر در سودان، برخی عواملی که در راه اندازی راهپیمایی های اخیر دست داشته به نیروهای امنیتی حمله می کردند. این در حالی است که حزب کمونیست سودان اعلام کرده است که قصد دارد همه نیروهای سیاسی مخالف و اتحادیه سندیکاها را در جبهه واحدی برای براندازی نظام حاکم و نیز اعلام اعتصاب سیاسی سازماندهی کند.

العالم - افریقا

وزیر اطلاع رسانی سودان در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره تظاهرات و پیامدهای آن گفت راهپیمایی های مداوم در این کشور طوری گسترش یافته که امنیت شهروندان را به خطر انداخته است.

وی گفت کاری که نیروهای امنیتی و پلیس انجام می دهند صرفا جهت تأمین امنیت شهروندان است نه کینه جویی.

وی با اشاره به این موضوع که در این راهپیمایی ها بیش از 200 نفر از نیروهای امنیتی و پلیس مجروح شده اند، گفت: عوامل و عناصری که خود را در میان معترضان پنهان کرده اند مسئول این حوادث هستند.

بر اساس ادعاهای اخیر رئیس دستگاه اطلاعاتی و سازمان جاسوسی سودان – که به رسانه های این کشور درز کرده است - مبنی بر اینکه حزب کمونیست سودان با بهره برداری از بحران اقتصادی کشور قصد تحریک مردم را دارد این حزب به سرعت واکنش نشان داده و خود را بخشی از یک مجموعه کامل می داند که هماهنگ با اتحادیه سندیکاها و مشاغل و اغلب احزاب مخالف و سازمان های اجتماعی و فعالان خارج از کشور، فعالیت می کند.

دولت سودان اغلب با نادیده گرفتن حضور گسترده مردم در راهپیمایی های مردمی و بدون توجه به خواسته های اقتصادی آنها که اکنون تبدیل به خواسته های سیاسی شده است، ادعا می کند کسانی هستند که در میان صفوف معترضان به اعتراضات و راهپیمایی ها دامن می زنند.

پربیننده ترین خبرها