در بحبوحه نگرانی از قدرت نظامی چین؛

رزمایش آمریکا و انگلیس برپا شد

رزمایش آمریکا و انگلیس برپا شد
سه شنبه 2 بهمن 1397 - 15:12

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا گزارش داد: آمریکا و انگلیس مانور دریایی مشترکی را در بحبوحه نگرانی ها درباره قدرت نظامی چین در دریای جنوب این کشور برگزار کردند.

العالم - آمریکا

این شبکه خبری افزود: این مانور هفته گذشته و در چارچوب آنچه که دو کشور نشانه تاکید مشترک آنها بر صلح و ثبات منطقه در بحبوحه تنش های جاری با چین عنوان کردند، برگزار شد.

مقامات ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کردند که این عملیات در فاصله زمانی بین 11 تا 16 ژانویه (21 تا 26 دی) در دریای جنوب چین برگزار شد.

فاکس نیوز به نقل از مقاماتی که اشاره به نام آنها نکرده است افزود، از سال 2010 تاکنون هیچ رزمایش مشترکی در این منطقه انجام نشده بود.

«آلیسون کریستی» فرمانده ناوشکن «یو اس اس مک کامبل» آمریکا که در این مانور شرکت داشت، گفت: همکاری حرفه ای با همتایان انگلیسی فرصتی ایجاد می کند تا روابط قوی کنونی را تقویت کرده و مسائلی را از یکدیگر بیاموزیم.

فاکس نیوز نوشت: این رزمایش به دنبال گزارش پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و ابراز نگرانی درباره قدرت فزاینده نظامی چین و نگرانی ها درباره حملات احتمالی به تایوان برگزار شده است.

این رسانه افزود: یک مقام ارشد اطلاعات دفاعی آمریکا به آسوشیتدپرس گفته است که چین اطمینان بیشتری به توانایی خود به ایجاد بی ثباتی در منطقه دارد.

مقام مذکور که فاکس نیوز اشاره به نام وی نکرده است، در عین حال گفت چین فاقد توان نظامی برای حمله به تایوان است.

پربیننده ترین خبرها