معترضان در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

بازداشت هاشمی یک عملیات ربایش بوده است+ویدئو

چهارشنبه 3 بهمن 1397 - 19:44

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار "پرس تی وی" تجمعی در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار کرد.

العالم . ایران

11 روز از بازداشت مرضیه هاشمی در آمریکا می گذرد؛ اما صدای محکومیت این اقدام در ایران و جهان هنوز خاموش نشده است.

این بار همکاران مرضیه هاشمی در معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند؛ آنها تداوم بازداشت همکار خود در امریکا به شیوه نژادپرستانه و در شرایط سخت را محکوم کردند؛ مقامات آمریکا حقوق شخصی و شغلی و قانونی مرضیه هاشمی را نقض کردند.

پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما در این تجمع گفت: این اقدام آمریکا را یک عملیات ربایش می دانیم، بازداشت وی به شیوه قضایی صحیحی انجام نشد.

در بیانیه پایانی این تجمع آمده است که بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار ایرانی یک عملیات ربایش بوده است؛ حاضران بازداشت این خبرنگار را محکوم کرده و آن را اقدامی غیرانسانی دانستند که حاکی از تکبر و عنادورزی مقامات آمریکا حتی در قبال شهروندان خود است.

همکاران هاشمی از آمریکا خواستند که علل بازداشت او را توضیح داده و وی را آزاد کنند و از جامعه جهانی و طرفهای ذیربط نیز خواستند تا تدابیر لازم برای آزادی فوری او اتخاذ کنند.

گیسو میشا احمدی خبرنگار پرس تی وی در این تجمع در گفتگو با شبکه العالم گفت: آمریکا ادعای حفظ حقوق بشر می کند و طبق قانون اساسی این کشور همه حق آزادی بیان و انتخاب دین و مذهب خود را دارند اما عملا حقوق سیاه پوستان را نقض می کند که مرضیه هاشمی یکی از آنهاست.

یادآور می شود مرضیه هاشمی پس از گذشت دو هفته از سفرش به آمریکا بازداشت شد و به واشنگتن منتقل گشت، وی پس از گذشت دو روز توانست با پسرش تماس برقرار کند و بازداشت خود را به او اطلاع دهد.

پربیننده ترین خبرها