تنش بین احزاب در اقلیم کردستان عراق برای تشکیل دولت

پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 - 19:19

احزاب کرد در کردستان عراق به گفت وگو برای تشکیل دولت ادامه می دهند، تنش در میان احزاب کرد علت اصلی طولانی شدن فرایند تشکیل دولت است.

العالم عراق

برغم برگزاری انتخابات پارلمان در منطقه کردستان عراق در روز 30 سپتامبر 2018 نیروهای کرد تا زمان حاضر نتوانستند به توافقی که به تشکیل دولت جدید برای این منطقه منتهی شود، برسند.

منطقه کردستان عراق شاهد فعالیت سیاسی برای تسریع در تشکیل کابینه نهم است.

صبحی المندلاوی عضو حزب دمکرات کردستان عراق به شبکه خبری العالم گفت که گفت و گو با حرکت تغییر و اتحادیه میهنی به مراحل خوبی رسیده اما سقف خواسته های اتحادیه میهنی کردستان مانعی در برابر تشکیل دولت است.

صابر اسماعیل حمزه عضو حرکت تغییر گفت که توافقی برای تسریع در تشکیل دولت وجود دارد به این دلیل که مردم کردستان عراق نیازمند انواع خدمات هستند.

برغم پیشرفت محسوس در گفت وگو میان برخی جناحهای مختلف کرد پرونده کرکوک و منازعه بر سر منصب استاندار و وزارتها در دولت کردستان عراق، این نزدیکی را با چالش مواجه نموده و یکی از مهمترین علل تاخیر در شکیل دولت کردستان عراق است.

غیاث السورجی عضو اتحادیه میهنی کردستان به شبکه العالم گفت که از حزب دمکرات کردستان می خواهیم از برخی از تصمیم‌هایش درباره استاندار کرکوک، مشکلاتش با بغداد، مقام ریاست جمهوری، وزارت دادگستری و غیره عدول نماید.

کارشناسان مسائل کردستان عراق معتقدند تعویق تشکیل دولت کردستان عراق و عدم برگزاری جلسات پارلمان تاثیر مستقیمی بر شهروندان این منطقه دارد.

پربیننده ترین خبرها