سید بدر الدین الحوثی مطرح کرد؛

نقش اسرائیل در حملات متجاوزان به یمن/ دولت نجات ملی آماده صلحی شرافتمندانه است

نقش اسرائیل در حملات متجاوزان به یمن/ دولت نجات ملی آماده صلحی شرافتمندانه است
پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 - 21:30

رهبر انصارالله گفت که راهکار آزادیخواهان یمن مقاومت در برابر تجاوز است که موضع قرآنی، اخلاقی و حق است.

العالم – یمن

سید بدر الدین عبدالملک الحوثی -- رهبر جنبش انصارالله یمن -- به مناسبت روز شهید شامگاه پنجشنبه در سخنرانی زنده تلویزیونی گفت که دشمن می خواهد مردم یا در کنارش باشند یا تسلیم شوند که تسلیم اشتباه بوده و منطبق با تعالیم الهی نیست.

حوثی با انتقاد از کسانی که در برابر متجاوزان گزینه تسلیم را در پیش گرفته‌اند، تأکید کرد که کسانی که این رویکرد را ترویج می‌کنند، ننگی دیگر بر ننگ‌های خودشان اضافه می‌کند.

او از مقاومت و موضع نیروهای مسلح ارتش یمن در برابر حملات ائتلاف سعودی-امارتی به این کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت که تاریخ این موضع تاریخی آن‌ها را ماندگار خواهد کرد و برای نسل‌های بعدی به یادگار خواهد گذاشت.

سید بدر الدین الحوثی در مورد توانایی‌های نظامی نیروهای مسلح یمن گفت که این توانایی‌ها در همه سطوح از دریا گرفته تا زمین و آسمان در مسیر توسعه و تقویت قرار دارد.

وی خاطر نشان نمود که اسرائیل در بسیاری از عملیات های تجاوز به یمن سهیم است.

حوثی گفت که دشمن کوشید مردم را در سطح اقتصادی با مشکلاتی مواجه نماید تا اراده مردم را بشکند اما نتوانست.

رهبر انصارالله یمن افزود که دشمن به خاطر آنکه نتوانست یمن را اشغال کند دچار یاس شده به ویژه که توانمندی زمینی، دریایی و هوایی جنگی ما در مسیر رشد و نمو است.

وی گفت که ائتلاف سعودی و اماراتی از هرچه در توان دارد در جنگ علیه یمن استفاده می‌کند؛ چرا که در نتیجه عدم تحقق اهدافشان که اشغال یمن بود، دچار سرخوردگی و ناامیدی شده‌اند.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه مردم یمن باید در رویا رویی با متجاوزان هشیار باشند، تأکید کرد که «دشمن در این تجاوز خسته شده است و قطعا بیشتر از این نیز هزینه خواهد داد و رژیم سعودی در دنیا بدنام‌ترین است».

با این حال وی اظهار داشت که دولت نجات ملی در یمن آماده صلح شرافتمندانه است و این چیزی است که این دولت در مذاکرات سوئد و مذاکرات قبلی به اثبات رساند.

سید عبدالملک الحوثی گفت که رژیم سعودی به مرحله‌ای از خفت، خواری و بدنامی رسیده است که این رژیم را در دنیا به اسم «جنایت» و «استبداد» می‌شناسند.

پربیننده ترین خبرها