منظور از منطقه امن در شمال سوریه چیست؟

پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 - 22:15

محافل سیاسی سوریه گفتند که موافقت آمریکا با منطقه مرزی امن به عمق 20 مایل در مرز سوریه و ترکیه به خاطر آن است که نمی خواهد ائتلافش با ترکیه به عنوان عضو ناتو مخدوش شود و همزمان، از نزدیکی ترکیه روسیه نگران است.

العالمسوریه

آنان معتقدند که آنکارا نیز خواستار استمرار نفوذش در مناطق شمال سوریه است که مکان برخورد منافع آمریکا، ترکیه، گروه‌های تروریستی و کردها با یکدیگر می باشد.

موسی عبدالنور رییس اتحادیه روزنامه نگاران سوریه گفت که توافق فعلی درباره این منطقه بر اساس منافع است بویژه که آمریکا نمی خواهد ترکیه را از دست بدهد و از سوی دیگر این منطقه برای امنیت ترکیه اهمیت ویژه ای دارد.

همزمان با تردیدهای استراتژیک کردها، نظام سوریه و عراق برای افزایش هماهنگی با یکدیگر برای مبارزه با تروریسم در سطوح امنیتی و نظامی می کوشند که مهمترین مثال آن ، انجام عملیات جنگی مشترک ضد گروه تروریستی "داعش" در دو طرف مرز سوریه عراق پس از اعلام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره عقب نشینی از سوریه است.

محمد عباس کارشناس نظامی گفت که هماهنگی طرفین که در گذشته فقط در سطح شناسایی و اطلاعاتی در اتاق عملیات مشترک سوریه عراق بود الان در سطحی بسیار بالا و در سطح انجام ماموریتهای رزمی مشترک در منطقه میان پایگاه التنف و منطقه القائم در عراق است.

کارشناسان دمشقی معتقدند عملیات مشترک ارتشهای سوریه و عراق و بسیج مردمی آغاز مرحله جدیدی در صحنه نبرد به عنوان اولین پاسخ به تصمیم آمریکا برای عقب نشینی از سوریه و ایجاد منطقه امن در شمال این کشور می باشد.

پربیننده ترین خبرها