رویترز:

زور آزمایی ترامپ برای بودجه 5/7 میلیاردی دیوار مکزیک زیان 6 میلیاردی ببار آورد/ تعطیلی دولت، بسیاری از پروازها را متوقف و وضعیت روانی نامناسب بر بازار مالی ایجادکرد

زور آزمایی ترامپ برای بودجه 5/7 میلیاردی دیوار مکزیک زیان 6 میلیاردی ببار آورد/ تعطیلی دولت، بسیاری از پروازها را متوقف و وضعیت روانی نامناسب بر بازار مالی ایجادکرد
شنبه 6 بهمن 1397 - 08:21

یک موسسه تحلیل مسائل مالی در آمریکا گفت که تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال این کشور دست کم 6 میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکایی ها گذاشته در حالی که زور آزمایی ترامپ فقط برای دریافت بودجه 5/7 میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی مکزیک بوده است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه مالی «اس اند پی گلوبال ریتینگز» هزینه تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا را که در نهایت امروز در سی و پنجمین روز خود متوقف شد، دست کم 6 میلیارد دلار اعلام کرد.
این موسسه که در حوزه تامین اطلاعات و تحلیل های مالی فعالیت می کند، تاکید کرد که حمایت ضعیف در کنگره آمریکا از توافق بدست آمده برای پایان دادن به این تعطیلی بر ضریب اطمینان کسب و کار و وضعیت روانی بازار مالی تاثیرگذار خواهد بود.
هزینه 6 میلیارد دلاری زورآزمایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برسر بودجه ساخت دیوار مرزی در حالی است که بودجه مورد درخواست وی 5.7 میلیارد دلار بوده است.
ترامپ اعلام کرده بود هیچ بودجه ای را که شامل هزینه مورد درخواست وی برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک نباشد، امضا نمی کند.
بن بست تصویب بودجه در کنگره آمریکا باعث شد بخش هایی از دولت فدرال این کشور از روز 22 دسامبر سال گذشته میلادی (اول دی ماه) تا امروز بدون بودجه مانده و تعطیل شوند.
در نهایت رئیس جمهوری آمریکا با سران کنگره موافقت کردند که بودجه ای موقت برای بازگشایی دولت تصویب کنند و مذاکرات برای بودجه دیوار مرزی را ادامه دهند.
با این حال ترامپ تهدید کرد در صورتی که توافقی حاصل نشود پس از اتمام این بودجه سه هفته ای، باز دولت را تعطیل و یا وضعیت فوق العاده اعلام می کند.
به گزارش ایرنا، تعطیلی دولت در آمریکا زمانی به بحران رسید که بسیاری از پروازها در فرودگاه های مهم از جمله در نیویورک به دلیل کمبود نیروهای کنترل ترافیک هوایی متوقف شد.
در این مدت حدود 800 هزار نفر از کارمندان دولتی آمریکا بدون حقوق مانده بودند و آن دسته از این کارمندان که در شغل های ضروری خدمت می کردند، مجبور به کار بدون حقوق بودند.

پربیننده ترین خبرها