ویتنام:

درخواست رسمی برای برگزاری نشست دوم رهبران آمریکا و کره شمالی دریافت نکردیم

درخواست رسمی برای برگزاری نشست دوم رهبران آمریکا و کره شمالی دریافت نکردیم
شنبه 6 بهمن 1397 - 08:44

سخنگوی وزارت امور خارجه ویتنام گفت که این کشور تاکنون درخواست رسمی و یا اطلاعاتی برای برگزاری نشست دوم رهبران آمریکا و کره شمالی دریافت نکرده اما به خوبی قادر به برگزاری این رویداد بین المللی است.

العالم - آسیا

به گزارش رسانه های آسیایی، 'لی ثی سو هانگ' یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه ویتنام اعلام کرد: با این وجود ویتنام کاملا آمادگی برگزاری این نشست بین المللی را دارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص احتمال برگزاری نشست دوم ترامپ - کیم در ویتنام افزود: این نشست و زمان و مکان دقیق آن باید از سوی دو کشور آمریکا و کره شمالی مورد موافقت قرار گرفته و اعلام شود.

وی تاکید کرد: ویتنام تمایل دارد تا نقش مثبتی در برگزاری این نشست بین المللی و گفت وگوهای دو جانبه این دو کشور برای تقویت صلح، امنیت و ثبات جهانی داشته باشد.

کاخ سفید جمعه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نشست دوم رهبران آمریکا و کره شمالی آخر فوریه (ماه آینده میلادی) برگزار خواهد شد.

این بیانیه پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با کیم یونگ چول دیپلمات بلندپایه کره شمالی صادر شد.

براساس گزارش برخی خبرگزاری های غربی در ماه گذشته، کره شمالی و آمریکا در مورد برگزاری نشست دوم و برگزاری دور دوم گفت وگوهای ترامپ - کیم در ویتنام به توافق رسیدند.

رسانه های آسیایی نیز پیشتر گزارش دادند که ویتنام در حال آماده سازی امور اجرایی برگزاری این نشست دو جانبه است.

ویتنام پیشتر میزبان اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- پاسفیک (اَپک) در سال 2017 در شهر دانانگ بود و در سال 2018 نیز هانوی پایتخت این کشور میزبان اجلاس مجمع جهانی اقتصاد بود.

دور اول گفت وگوهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مورد متوقف کردن برنامه های هسته ای این کشور سال 2018 در سنگاپور برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها